Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Zeinab har varit stillastående i 4,5 timmar nu. Närmast är italienarna Botti och Di Felice som är drygt 70 miles. Hur nära kommer de innan australiern vaknar till liv?

Inte jättenära, nu är han igång och harvar igen.

En god natts sömn och kanske en liten bit mat?

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Simula, fortsatt på åttonde plats, närmar sig 600 miles. Han har fyra miles fram till Jackson och 15 miles till Oliva. Bakåt är det 17 miles till Morical.

Simula höll väl ungefär samma tempo som Adam Krabbe senast i TCR. Slutade då som 22a.

Trans Am Bike Race 2019
Liten genomgång av hur långt cyklisterna hunnit:

1 med >700 miles
8 med 600-700 miles
11 med 550-600 miles
11 med 500-550 miles
11 med 450-500 miles
9 med 400-450 miles
12 med 350-400 miles
1 med 300-350 miles
7 med 200-300 miles
1 med <200 miles

Trans Am Bike Race 2019
Lea Meszarosova fortsätter att vara snabbaste/effektivaste tjej. Hon är två mil framför M&K.

Vad ruggigt mycket jobb alla inklusive Zeinab har kvar. Hela startfältet håller till långt till vänster på översiktsbilden. Alla är bara i den blygsamma inledningen av en massa feta berg, ser man också om man vågar titta.

Hittills har ingen brutit, två dygn och nästan nio timmar in i äventyret.

Trans Am Bike Race 2019
Riktigt fin cykling idag! På minussidan är att min hals havererat. Blöda de sår i näsa och svalg som gör det omöjligt att prata och svårt att äta. ...så vi kör teckenspråk. Hoppas det ordnar sig tills i morgon! (Om inte så blir det väl två prickar att följa, hehe)

Trans Am Bike Race 2019
kri sa:
Riktigt fin cykling idag! På minussidan är att min hals havererat. Blöda de sår i näsa och svalg som gör det omöjligt att prata och svårt att äta. ...så vi kör teckenspråk. Hoppas det ordnar sig tills i morgon! (Om inte så blir det väl två prickar att följa, hehe)

Jäkla tråkigt.
Kan bero på den torra luften. Jag brukar snorta vatten upp i näsan ibland för att fukta slemhinnorna när jag cyklar i öken. Kanske värt att pröva.

Trans Am Bike Race 2019
kri sa:

Vad obehagligt! Besök första apotek och håll ut med hjälp av det goda humör du verkar ha mycket av!

Trans Am Bike Race 2019
Zeinab har tryckt upp försprånget till 100 miles, nu före Wiecki på andra plats. Italienarna som tidigare var tvåa och trea verkar ha tagit en paus (stillastående sen snart två timmar) och ligger nu femma och sexa, ca 4,5 mil bakom Wiecki. Däremellan ligger Carpenter och Jackson.

Simula är uppe på sjunde plats och om italienarna inte kommer iväg snart kan han vara uppe på femte inom en snar framtid.

M&K verkar ha skiljts åt. Med bara en minuts skillnad i registreringstid befinner de sig 8 miles från varandra.

Trans Am Bike Race 2019
Hm, nu är M&K på samma ställe. Dock närmare en halvtimme sedan Ms senaste registrering medan Ks kom för några minuter sen. Känns som man som följare av detta lever i någon brusig diskretiserad rumtid!

Trans Am Bike Race 2019
Vi är på Hells Canyon Bed & Breakfast på gränsen till Idaho. 291 km idag bara. Jag åkte före för att förbereda så Kristian bara kunde hoppa i säng. Skönt att få cykla lite fortare också, vi har ju bara tagit det lugnt sen starten.

Aja, Kristian mår skit pga halsen men tackar så mycket för Gunnars tips! Det har tydligen gjort bra skillnad. Han är på toa och snortar just nu. Utöver det säger han att han har kul. Men jag ställer mig lite undrande till det...

Vi hoppas det blir bättre imorgon så att vi kan fortsätta med lite bättre mil. Det är ju tråkigt att hålla igen.

Bilagor

• 09BECF87-F749-46D7-9194-0B13B3E1E27B.jpeg
    09BECF87-F749-46D7-9194-0B13B3E1E27B.jpeg
    501.4 KB · Besök: 158
Trans Am Bike Race 2019
Känns som att olja är bra för torra slemhinnor. Nozoil säljs ju i nässprayflaska hör hemma i Sverige för att motverka sprickor pga torr.
Går lika bra med olivolja... Ja det går att sköta den. Kanske värt att prova?

Trans Am Bike Race 2019
Är för närvarande några platser med gott om TABR:are:

Sex stycken är i Cambridge efter 676 miles
Sju stycken håller till i Baker City efter ca 567 miles
Sex stycken är i John Day efter 487 miles
Sex stycken är i Mitchell efter 419 miles

Trans Am Bike Race 2019
Petert sa:
GoranS sa:
janolle sa:
Vad är snabbast genomförda TABR?
Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Trans_Am_Bike_Race är det 16:06:40, men jag har för mig att det var en liggcykel så med vanlig cykel torde det därmed vara 16:20:41.

Det var en velomobil (inte liggcykel). En ultraaerodynamisk farkost på tre hjul.
Ah, än "värre" alltså. F.ö. coolt med ett ord med tre vokaler i rad varav den första och andra är densamma.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Petert sa:
GoranS sa:
janolle sa:
Vad är snabbast genomförda TABR?
Enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Trans_Am_Bike_Race är det 16:06:40, men jag har för mig att det var en liggcykel så med vanlig cykel torde det därmed vara 16:20:41.

Det var en velomobil (inte liggcykel). En ultraaerodynamisk farkost på tre hjul.
Ah, än "värre" alltså. F.ö. coolt med ett ord med tre vokaler i rad varav den första och andra är densamma.

Coola ord och TABR är like hell and damnation.

Trans Am Bike Race 2019
Simula har stannat till för att sova, antagligen, efter att ha varit på tredje plats i en dryg mil. Vågar han snåla med sömnen kan han hålla undan från Jackson och Carpenter.

Trans Am Bike Race 2019
Petert sa:
Simula har stannat till för att sova, antagligen, efter att ha varit på tredje plats i en dryg mil. Vågar han snåla med sömnen kan han hålla undan från Jackson och Carpenter.
Är ju fortfarande tidigt i loppet så jag tror han gör klokt i att inte börja jaga placeringar än. Den typen av sifferkalkyler känns mer som internetcyklisternas domäner.

Trans Am Bike Race 2019
Petert sa:
Ser ut som finnen fortfarande är cyklandes, förhoppningsvis inte sovandes. Han har 24 miles fram till den stillastående Wiecki på andra plats.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Zeinab håller på och jobbar sig upp mot Lolo Pass (1595 möh) på gränsen mellan Idaho och Montana. Han har ca 40 miles kvar och befinner sig i ett parti där det långsamt stiger från de 7-800 möh som han befinner sig på nu. Ser ut att fortsätta fram tills det är ca 8 km kvar varifrån det är ca 5% snittlutning upp till passet.

Trans Am Bike Race 2019
Trans Am Bike Race 2019
mhenry sa:
Vi är på Hells Canyon Bed & Breakfast på gränsen till Idaho. 291 km idag bara. Jag åkte före för att förbereda så Kristian bara kunde hoppa i säng. Skönt att få cykla lite fortare också, vi har ju bara tagit det lugnt sen starten.

Aja, Kristian mår skit pga halsen men tackar så mycket för Gunnars tips! Det har tydligen gjort bra skillnad. Han är på toa och snortar just nu. Utöver det säger han att han har kul. Men jag ställer mig lite undrande till det...

Vi hoppas det blir bättre imorgon så att vi kan fortsätta med lite bättre mil. Det är ju tråkigt att hålla igen.

Imponerande trampat och spännande att följa hittills. Det är ju en bit kvar så det kommer nog ges tillfälle att trycka på ordentligt om ni känner er friska i fortsättningen.

Borde vara värt att stanna till i nån butik i Cambridge 64 km från Copperfield och försöka få tag på något mot krämpor i näsa och hals.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Petert sa:
Ser ut som finnen fortfarande är cyklandes, förhoppningsvis inte sovandes. Han har 24 miles fram till den stillastående Wiecki på andra plats.
Och så har han även passerat Wiecki och är därmed uppe på andra plats. Frågan är hur långt han tänker sig att cykla innan det är dags för nattvila.

Trans Am Bike Race 2019
Gunnar O. sa:
Zeinab kör nu efter den vackra Lochsa River. En sträcka på 16 mil med enbart vildmark.
Undrar om han hinner njuta?
En av nackdelarna med mörkercykling är ju att man inte riktigt ser de vackra landskapen.

Zeinab bör f.ö. passera 900 miles i detta nu.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Petert sa:

Han är tvåa nu. Hoppas det inte blir pannkaka av detta.

Trans Am Bike Race 2019
Är både försvårande (vad det gäller att analysera läget i loppet) och fascinerande hur olika de olika cyklisterna förlägger sina sovperioder både vad gäller längd och tidpunkt på dygnet.

Trans Am Bike Race 2019
Snorta vatten tror jag också på....kan rekommendera lite salt i vattnet, så känns det skönare. Hoppas det blir bättre fort! Fantastiskt att följa det här!

Trans Am Bike Race 2019
Är tajt mellan fjärde och åttonde plats just nu - bara 10 miles. Italienarna Botti och Di Felice verkar vara de i denna kvintett som rör på sig.

Trans Am Bike Race 2019
Det blev visst "bara" 180 miles under tisdagen, mot 225 de två föregående dagarna.
Hoppas att det bara är en tillfällig svacka och inte en trend.
(För egen del blev det 25 miles.)
RicraM sa:
Borde vara värt att stanna till i nån butik i Cambridge 64 km från Copperfield och försöka få tag på något mot krämpor i näsa och hals.
Grabbarna var in på ett apotek redan i Baker City.

Trans Am Bike Race 2019
Finnen Simula på andra plats har just lämnat indianbyn White Bird bakom sig och börjat klättringen upp till passet. Men det är ju en evighet fram till Zeinab.

A0065428-7807-4133-A03A-3EE23EC8FBF7.jpeg

White Bird

Tillbaka
Topp