Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
freddiesan sa:
Jackson ser ut som en skön liten vilda västern ort. Verkar finnas en liten matbutik och något slags övernattningsställe. Det värsta vädret verkar ligga nordost.

Aktuell radar. Jackson är lite sydväst om Butte:

Tack för det!

Då är de fyra som befinner sig på den lilla platsen. Tyndall som har varit där i två timmar och Elson som spurtade förbi M&K på upploppet. Tyndall har den mesta tiden legat miltals före svenskarna.

Det händer saker hela tiden, det är kul!

Trans Am Bike Race 2019
Big Hole valley Montana, där M&K är nu är ett riktigt kallhål. En högplatå på över 2200 meter omringade av snöklädda berg. Pratade med en boende där förra året då jag väntade ut en åsk och hagelstorm på ett steakhouse i Wisdom, som är en liten håla strax innan Jackson. Enligt henne så var det inte ovanligt med temperaturer nedåt -40 under långa perioder på vintern och snöväder sommartid är rätt vanligt.
Några av fjolårets TABR cyklister fick erfara det och fick ett lite längre stopp än vad som var planerat i Big Hole.

Bilagor

• FBC6B746-F8CC-455C-A7ED-C46260D56F50.jpeg
    FBC6B746-F8CC-455C-A7ED-C46260D56F50.jpeg
    362.7 KB · Besök: 83
Trans Am Bike Race 2019
Gunnar O. sa:
Big Hole valley Montana, där M&K är nu är ett riktigt kallhål. En högplatå på över 2200 meter omringade av snöklädda berg. Pratade med en boende där förra året då jag väntade ut en åsk och hagelstorm på ett steakhouse i Wisdom, som är en liten håla strax innan Jackson. Enligt henne så var det inte ovanligt med temperaturer nedåt -40 under långa perioder på vintern och snöväder sommartid är rätt vanligt.
Några av fjolårets TABR cyklister fick erfara det och fick ett lite längre stopp än vad som var planerat i Big Hole.

Kärv plats.

Trans Am Bike Race 2019
Petert sa:
Gunnar O. sa:

Kärv plats.

Kärv plats med underbart namn :-)

Trans Am Bike Race 2019
kitzblitz sa:
Petert sa:
Gunnar O. sa:

Kärv plats.

Kärv plats med underbart namn :-)

:D

Trans Am Bike Race 2019
clnr sa:
mhenry och kri har blivit fångade av kameran på officiella sidan.
https://transambikerace.com/day-3-photos/
Det ska vara Adrian Barniak som gör dem sällskap där över White Bird Hill Summit.

Charles Meola en bit ned i fältet gav upp igår p g a "severe saddle sore" och att han blev omkullblåst av vinden och en långtradare i skön samverkan. Det blev 370 miles och en tiondel av hela resan.

Samtidigt har Abdullahs ledning krympt till 140 miles efter tuppluren igår vid den västra infarten till Yellowstone.

Trans Am Bike Race 2019
Ställningen i partävlingen:

71 Kristian Soltesz 1089,7
71 Martin Henrysson 1089,7
72 James Campbell 806,8
72 Victor Harshman 806,8
73 John Richardson* 756,6
73 Rick Sanders* 756,6
74 Jakub Gsela 722,5
74 Jiri Kriz 675,9
70 Britt Barcroft 568,0
70 Chris Barcroft 567,8

* tandem

Trans Am Bike Race 2019
Är det så att våra hjältar knappar in på täten nu? Får känslan av det. Om Martin skriver att det rullar på brukar det innebära smått hysteriska farter.

Trans Am Bike Race 2019
M&K är kvar i Jackson efter snart sexochenhalv timme. Elson likaså. Tyndall drog nyss (efter nästan nio timmar) och har dessutom Meszarosova med kompisen Wick strax bakom.

Vår gamle favorit Simula är på en "trygg" femteplats nästan fem mil framför Jackson och de Felice som cyklar nära varandra efter att nyss ha kommit igång igen efter nattvilan. Finländaren har fem kilometer upp till Carpenter som verkar ha ett långt oplanerat stopp.

Trans Am Bike Race 2019
Manurhin2 sa:
Fjärdebrunn sa:
Kör de partempo borde ju inte snittfarten vara ett problem. Ska vi betta på först i mål?

Fråga :

Får man ligga på rulle vid parkörning ?
Det har ju nämnts ngt om 200m annars .

M
Du är bra, men varför envisas du med mellanslag framför ? och andra tecken? Vi kräver svar nu! Skicka inte PM, svara i tråden tack!

Trans Am Bike Race 2019
Manurhin2 sa:
Fjärdebrunn sa:
Kör de partempo borde ju inte snittfarten vara ett problem. Ska vi betta på först i mål?

Fråga :

M

Rulle är tillåten men man måste inte ens cykla ihop. Det räcker att man gör det när man når mål. Inget sägs om något särskilt avstånd till någon, endast att man inte får cykla bredvid eller framför någon i soloklassen eller något annat par.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Petert sa:
Manurhin2 sa:
Fjärdebrunn sa:

Fråga :

M

Rulle är tillåten men man måste inte ens cykla ihop. Det räcker att man gör det när man når mål. Inget sägs om något särskilt avstånd till någon, endast att man inte får cykla bredvid eller framför någon i soloklassen eller något annat par.

Ok, tack.
Hade fått för mig att det var otillåtet i solo , hade onekligen gett vissa fördelar i par.

M

Trans Am Bike Race 2019
Manurhin2 sa:
Petert sa:
Manurhin2 sa:
Fjärdebrunn sa:

Fråga :

M

Ok, tack.
Hade fått för mig att det var otillåtet i solo , hade onekligen gett vissa fördelar i par.
M

Vänd på det ☺.
Tillåtet med rulle i par. Otillåtet med rulle i solo.

Trans Am Bike Race 2019
Örjan Lax sa:
Manurhin2 sa:
Fjärdebrunn sa:

Fråga :

M
Du är bra, men varför envisas du med mellanslag framför ? och andra tecken? Vi kräver svar nu! Skicka inte PM, svara i tråden tack!

Det är inget jag tänkt på utan bara skrivit i alla år utan att uppmärksamma , kanske har dyslexi light.
Har nu kollat med gamla mor som varit lärare men även i böcker och du har definitivt rätt, hoppas det inte ställt till med för mkt besvär.
Jag har iaf en dotter med dyslexi, hoppas det är svar nog och du låter tråden fortsätta handla om TABR.

Ska göra vad jag kan för att bättra mig.

M

Trans Am Bike Race 2019
Det blev en något senare start idag, då de gav sig av från Jackson, Montana för tiotalet minuter sedan, ca. 15.50. Idag har Meszarosova bara 25 miles försprång från början, vilket förstås beror på att hon vilade 20 miles tillbaka i Wisdom.

Det har bildats grupper kring dessa på tre cyklister vardera, vilket väl kan vara vettigt på en så lång ensamcykling. Men jag undrar lite hur det ser ut när de cyklar tre tillsammans om de inte ens får cykla bredvid varandra.

Trans Am Bike Race 2019
Manurhin2 sa:
Örjan Lax sa:
Manurhin2 sa:
Fjärdebrunn sa:

Fråga :

M

Det är inget jag tänkt på utan bara skrivit i alla år utan att uppmärksamma , kanske har dyslexi light.
Har nu kollat med gamla mor som varit lärare men även i böcker och du har definitivt rätt, hoppas det inte ställt till med för mkt besvär.
Jag har iaf en dotter med dyslexi, hoppas det är svar nog och du låter tråden fortsätta handla om TABR.

Ska göra vad jag kan för att bättra mig.

M

Det är helt okej.

Tack snälla för ditt utförliga svar.

Trans Am Bike Race 2019
Kristof Allegaert hade inte heller mycket med sig under sina överlägsna cyklingar. När ska man få se honom igen förresten?

Jag tycker mig känna detta med minimal packning hos andra extraordinärt snabba långdistanscyklister. Det hänger nog ihop på ett komplext psykofysiskt sätt.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Kämpa på Martin.
Försök njuta lite av omgivningarna.
Det kanske dröjer tills du kör där igen...
Ni är grymma.

(By the way, Im going to Jackson, Johnny Cash/ June Carter...)

Trans Am Bike Race 2019
Morgondagen kan bli tuff, då Martin och Kristian ska cykla genom Yellowstone och det utlovas temperatur kring nollan och snöblandat regn just vid Yellowstone Lake, där de ska passera ganska tidigt under lördagen.
Då det blir kallt redan ikväll och under natten, kanske de väljer att korta av dagens etapp till "bara" 190 miles, så att de kan få övernatta inomhus precis utanför nationalparken i staden West Yellowstone, där Abdullah vilade för någon dag sedan.

Trans Am Bike Race 2019
Idag var det lite bister eftermiddag som inleddes med att Martin serverade resans första road-side pizza. Kvällen bjöd på minusgrader och riklig snöglopp. Frös som hundar när vi vimsade in på stängd camping och lyckades få ett rum efter endast 26 mil. Campingen kan ta betalt först kl 8 i morgon så det blir lite chill och torka. Camping-mannen säger att det kan bli upp emot en fot snö på nästa pass.

Bilagor

• 2472B685-DF2C-4560-BE3D-DEA0B83F063B.png
    2472B685-DF2C-4560-BE3D-DEA0B83F063B.png
    178.9 KB · Besök: 86
Trans Am Bike Race 2019
Men vilken tur att ni förberedde er med snögloppsmisären i Skillingaryd förra året! Och ja, jag är bara lite avundsjuk...

Trans Am Bike Race 2019
Avundsjukan frodas inte just nu.

M&K har sällskap av Elson på campingen.

På en ort 30 miles längre upp på rutten håller de sju närmaste till! Tvåan och trean är solitärer där de sover. Endast den där Zeinab cyklar och han har gjort sin långvila för inte så länge sedan.

Tillbaka
Topp