Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
1888 sa:
Jag kan ha missat, men vet man hur det gick för finnen?
Blev han diskad?
Verkar lika svårt att få reda på ngt kring detta som det var att få reda på hans position under loppet. Personligen tror jag att han fn spökcyklar TdF och kommer att dyka upp från ingenstans vid Triumfbågen i Paris med en fyratimmarsledning.

Trans Am Bike Race 2019
Inte så säker på att Camero hade en vilodag den 23e. Även 24e stod "pricken" stilla för att sedan hoppa fram 71miles!
Simula syndrom kanske. 54dagar 2232 miles.

Trans Am Bike Race 2019
Camero borde starta en "nybörjargrupp" för folk med tid och pengar. Det skulle nog falla en del ordentligt hurtiga "nybörjare" i smaken att göra resan i ett tempo som gör att man hinner se och uppleva allt, och ha en extremt erfaren guide med sig. Bara längden och sträckningen är ju något att berätta om för barnbarnen, plus alla möten och händelser.

Trans Am Bike Race 2019
Tror ärligt talat att dubbla längden på dagsetapperna i så fall skulle öka chansen att få deltagare. Runt 13 mil per dag skulle fortfarande ge skapligt med tid att titta på saker.

Trans Am Bike Race 2019
Med tanke på gårdagens dos på 13 miles verkar inte spurten inletts. Finns det någon tidsgräns för detta lopp? Kanske bör man
vara i mål innan nästa års race startar eller?

Trans Am Bike Race 2019
Jag undrar om inte skälet är att han inte följt rutten.
Capture.PNG

Har för mig att avståndet räknas som avståndet från senaste punkt på rutten till målet. Om han då avviker från rutten kommer avståndet att vara detsamma till dess att han åter ansluter till rutten. Om detta inte sker vid samma punkt som han lämnade rutten kommer avståndet att hoppa. Då kan det se ut som han färdas ganska långt på en dag.

Frågan är nu om anledningen till avvikandet är felnavigering eller att rutten är oframkomlig. Det är i trakterna av Mississippifloden där översvämningar ju förekommer så det senare kan inte uteslutas. Jag vet inte exakt hur reglerna är formulerade i detta fall. Om man ponerar att en bro spolats bort och det kommer att ta ett år innan den fixats kan man ju inte behöva vänta. Å andra sidan känns det ju udda om man skulle ha rätt till eget vägval om vägen var avstängd en timme.

Trans Am Bike Race 2019
3666 miles avverkade på 89 dagar, dvs 41,2 miles/dag i snitt. Med 535 miles kvar skulle han behöva cykla 48,6 miles/dag i 11 dagar för att komma in på 100 dagar jämnt.

Tillbaka
Topp