Här kommer några svar:
skogstokig skrev:
-------------------------------------------------------
> Hu, det närmar sig snabbt nu!
>
> Hoppas alla andras uppladdning går bättre än
> min... Men hoppas kunna starta varje dag i alla
> fall :)
>
> Ett par frågor igen då:
>
> Vad brukar de bjuda på i depåerna?
Det brukade vara kakor av lite olika slag, bullar, lite smågodis av olika slag. Därtill frukt i portionsbitar av olika sorter (typ apelsin, banan, melon) och påfyllning av dricka (vatten/sportdryck). Det gick runt funktionärer med vattenkannor med sportdryck och fyllde på..
> Vilken sportdryck har de kört med tidigare?
Kommer inte ihåg exakt, men tror det var samma sponsor i år som det var ifjol (
http://www.multipower.com/uk/). Jag brukar inte ha några bryderier kring vilken sportdryck jag dricker och den här var inget undantag, d.v.s. helt ok i mitt tycke.
> (hittar ingen reklam, men jag är säkert blind
> också, är väl bara det som fattas och brutna
> ben, men jag är glad ändå!)
>
> Läste att man inte får ha sadelväska och inte
> sätta något på styret, stämmer det? En Garmin
> GPS måste man väl få ha där i alla fall? Är
> ramväska ok eller är det bara att tejpa fast
> allt man ska ha med sig på ramen?
Det var inte direkt nån stenkoll på den här regeln då många använde detta ändå, men jag kan se poängen med att regeln finns. Min teamkamrat körde med sadelväska och den pajjade givetvis mitt i en snabb asfaltutförslöpa och spred däckjärn och multiverktygdelar över hela vägen... Så rådet är, tja, kanske värt att chansa om man känner ett starkt behov? Själv tejpade jag fast extraslangar på ramen och körde resten av prylarna jag ville ha med i ryggfickorna.
>
> Den där day-packen man får för
> överdragskläder, får man tillbaka den först i
> målet eller på hotellet? (räknar med att komma
> till mål lagom till pastapartyt, kanske borde
> slänga ner en klänning i den också isåfall :)
Man lämnar hela sin packning på morgonen, thats it (om det inte ändrats i år). Om man vill ha överdragskläder fram till start får man se till att någon annan kan ta dem med åt en, eller så får man själv släpa överdragskläderna till mål. Jag stod och huttrade flertalet mornar i väntan på start, men hellre det än att trampa tusentals höjdmeter med för mycket kläder på sig. Väskan får man sedan tillbaka på hotellet eller campen, beroende på hur man bor.
> )
>
> Är det någon som kommer köra med GoPro?
>
> Finns det kvastbilar om man bryter etapperna eller
> måste man ta sig själv till målet i alla fall?
> (inte lyckats hitta info om det heller...kanske
> inte letat tillräkligt)
Lite oklart, men det är väl inget att planera för, den dagen den sorgen ;) Det finns i alla fall servicestationer där man bör kunna få hjälp, samt att det ofta går partier längs asfalterade vägar och liknande. Blir kanske knepigt att bryta på ett smidigt sätt uppe på ett bergspass, men stra delar av banorna är ändå nära civilizationen som jag upplevde det.
>
> Vad har ni andra för mål?
>
> Oj, nu börjar det bli pirrigt! Ska bli så galet
> kul!!
Lycka till nu alla Transtrampare!!