Transportera cykel från Malmö till Stockholm

Hej!
Jag och min sambo har cyklat kattegattleden och är nu i Malmö. Vi är nu på jakt efter hur vi ska ta oss från Malmö till Stockholm med våra cyklar. Vi tar gärna emot tips eller hjälp om det är någon som har något att erbjuda ☺️

PS. Flixbus och tåg är fullbokat

Tack på förhand!

Det går men är omständligt att åka regionaltåg: Öresundståg, Krösatåg, Östgötatråg, Mälartåg. Massa byten, men man får ta cykel på tågen.

Jag tänker att en lösning är att åka med regionala tågbolag.
Öresundstågen får man ta med sig cykel på - då kan ni komma till te.x växjö.
Vidare därifrån finns Krösatåg. Det verkar som man inte får ta med cykel mellan Kalmar och Linköping - så isåfall är det bättre att åka från Växjö upp mot Norrköping (östgötatrafiken). Därifrån borde man kunna åka med mälartåg som också erbjuder att ta med cykel.

Inte den enklaste resan men görbart, men ni får nog titta lite på de olika regionalabolagen om bestämmelser avseende cykel. Oftast finns det ingen platsbokning så resan kommer ta lite tid.

Utöver detta finns det snälltåget. Men antar dessa ingår i "fullbokade" . Övriga tåg här köper man ju bara biljett och går på?

Jag tänker att en lösning är att åka med regionala tågbolag.
Öresundstågen får man ta med sig cykel på - då kan ni komma till te.x växjö.
Vidare därifrån finns Krösatåg. Det verkar som man inte får ta med cykel mellan Kalmar och Linköping - så isåfall är det bättre att åka från Växjö upp mot Norrköping (östgötatrafiken). Därifrån borde man kunna åka med mälartåg som också erbjuder att ta med cykel.

Inte den enklaste resan men görbart, men ni får nog titta lite på de olika regionalabolagen om bestämmelser avseende cykel. Oftast finns det ingen platsbokning så resan kommer ta lite tid.

Utöver detta finns det snälltåget. Men antar dessa ingår i "fullbokade" . Övriga tåg här köper man ju bara biljett och går på?
Kalmar upp genom Småland/Östergötland tillåter inte cykel, men omvägen över Alvesta gör det.

Malmö - Stockholm borde gå något i stil med
Malmö - Alvesta - Nässjö - Tranås - Mjölby - Norrköping - Stockholm

Tillbaka
Topp