Transportera duffelbag på cykelhållare

Mikva

Aktiv medlem
Någon som har testat att använda dragkroksmonterad cykelhållare för att transportera en stor duffelbag?

Tittar på Thule Epos och Easyfold som ett smidigt sätt att transportera cyklarna på dragkroken.

Istället för cyklarna behöver jag ibland plats för lite mer packvolym och då skulle jag gärna kombinera med Thules mjuka eller hårda bakbox. Problemet är att jag bor i lägenhet med begränsat förvaringsutrymme.

Buzzrack har ett kombinerat ställ med en väska på

Tyvärr känns det inte tillräckligt premium. Undrar därför om någon har testat att spänna fast en stor duffel på ca 140l på något av Thules cykelhållare?

Behovet att transportera cyklar finns hela året, men extra packvolym behövs bara ibland på sommaren. Några tips eller idéer?

Takbox går också bort pga förvaringsbrist.

Så länge innehållet inte är mer ömtåligt än att du kan spänna ordentligt och duffeln är tät nog att klara vägsmutsen ser jag inga direkta fallgropar med idén. Vill man kunna spänna jämnare skulle man kunna göra hål för remmarna i 1-2 läkt eller liknande som kan ligga ovanpå duffeln för att fördela ut trycket.

Jag har hittat några stora väskor för expeditioner som ska vara vattentäta både i tyget och dragkedja. Dessutom har de fästen för spännremmar. Får se om någon redan testat eller om jag får chansa.

Ömtåliga saker kan åka i bilen, så det ska inte vara några problem att spänna fast.

Någon som har testat att använda dragkroksmonterad cykelhållare för att transportera en stor duffelbag?

Tittar på Thule Epos och Easyfold som ett smidigt sätt att transportera cyklarna på dragkroken.

Istället för cyklarna behöver jag ibland plats för lite mer packvolym och då skulle jag gärna kombinera med Thules mjuka eller hårda bakbox. Problemet är att jag bor i lägenhet med begränsat förvaringsutrymme.

Buzzrack har ett kombinerat ställ med en väska på

Tyvärr känns det inte tillräckligt premium. Undrar därför om någon har testat att spänna fast en stor duffel på ca 140l på något av Thules cykelhållare?

Behovet att transportera cyklar finns hela året, men extra packvolym behövs bara ibland på sommaren. Några tips eller idéer?

Takbox går också bort pga förvaringsbrist.
När jag reser använder jag en sån här
Finns i ett flertal storlekar, 70 litr (fast inte hos just denna återförsäljare, uppenbart) som störst tror jag. Vattentät och går att bära som ryggsäck. Väldigt praktiskt när även en cykel skall ledas

Edit, 130 liter verkar vara den största.

Senast ändrad:
Perfekt - nu strömmar förslagen in!
Ortlieb har väl en hyfsat stor vattentät bag?

Väskan jag tittat på är Big-Zip från Ortlieb

När jag reser använder jag en sån här
Finns i ett flertal storlekar, 70 litr (fast inte hos just denna återförsäljare, uppenbart) som störst tror jag. Vattentät och går att bära som ryggsäck. Väldigt praktiskt när även en cykel skall ledas

Edit, 130 liter verkar vara den största.

The North Face Base Camp Duffel XXL rymmer 150l, men den har inte vattentäta dragkedjor. Familjen har flera sådana i mindre storlekar. Perfekt för att packa Tetris i bilen.
Twistboxes har en takbox som går att rulla ihop.

Twistbox ser ut att vara en genomtänkt produkt som enkelt går att stuva undan. Men i mitt fall faller det på att jag vill hålla taket fritt för att kunna transportera kajaker.

Tillbaka
Topp