Transportväska B&W - Behöver lite input

CJHedenberg

Medlem
Hej

Jag är på jakt efter en transportväska till min racer då det vankas cykling i varmare breddgrader i början på Juni. Har ett erbjudande att köpa en beggad från B&W (se bilden)

Är det någon som har en och kan ge mig lite input, behöver man t.ex montera av bakväxeln, eller räcker det med att montera av hjulen och vrida styret. Cykeln som ska transporteras är i size 53.

Alla recensioner kring väskan mottages varmt!
/Johan
76F92CE1-21C7-4D73-B012-57C1AB146BE3.jpeg

Senast ändrad:
Hej

Jag är på jakt efter en transportväska till min racer då det vankas cykling i varmare breddgrader i början på Juni. Har ett erbjudande att köpa en beggad från B&W (se bilden)

Är det någon som har en och kan ge mig lite input, behöver man t.ex montera av bakväxeln, eller räcker det med att montera av hjulen och vrida styret.

Alla recensioner kring väskan mottages varmt!
/Johan Visa bilaga 550949

Såklart beroende på storleken på cykel etc men min small passade utan större problem.

Tänk på att den här modellen är lite rapplig och inte direkt andas kvalitet. Däremot är det bra att den är i hårdplast såklart.

Såklart beroende på storleken på cykel etc men min small passade utan större problem.

Tänk på att den här modellen är lite rapplig och inte direkt andas kvalitet. Däremot är det bra att den är i hårdplast såklart.
Skulle kanske ha skrivit storleken, det är en 53 (lade till det i beskrivningen??) Monterade du av växeln eller lät du den sitta kvar?

Jag lossar växelörat med bakväxeln samt har ett i reserv när jag reser.

Jag har en likadan väska och får i min large 29" Ibis Ripmo i den.
När jag åker med racer 56/58 så får jag ibland lossa styret i stammen, det beror på överrörets slope och styrets höjd.

Jag orkade inte mecka med den där väskan och sålde den för Bike Box 2, mycket smidigare med mer plats.

Om du är i Stockholm kan du få låna min till resan i Juni för att göra en egen uppfattning.

Tänk på att en hård väska ofta väger mer än en mjuk. Kan bli problem beroende på vad du stoppar i den - en landsvägscykel torde gå bra men en lite mera stadig MTB + väska kan bli för tungt för en del flygbolag.

Jag har exakt den väskan sedan många år. Det är bra att ta bort bakväxel/öra tycker jag. Mina cyklar är 56.

Jag har en sån där och senaste resan var låset tämligen osamarbetsvilligt. Med detta sagt, var lite försiktig när du stänger väskan (om du köper en) och kolla att det inte är några problem med låsen innan du köper.

Jag orkade inte mecka med den där väskan och sålde den för Bike Box 2, mycket smidigare med mer plats.

Om du är i Stockholm kan du få låna min till resan i Juni för att göra en egen uppfattning.
Superschysst! Jag bor i Stockholm och får jag inte tag i en egen väska lånar jag mer än gärna din! Tack snälla??

Tänk på att en hård väska ofta väger mer än en mjuk. Kan bli problem beroende på vad du stoppar i den - en landsvägscykel torde gå bra men en lite mera stadig MTB + väska kan bli för tungt för en del flygbolag.
Jag har en kompis som lånar ut en Evoc, det är kanske ett alternativ för att testa om jag anser det vara mer fördelaktigt med en mjuk innan jag köper en egen. Tror dock inte att det kommer bli lika mycket transport av min mtb som det kommer bli med racern framöver.

Jag har en kompis som lånar ut en Evoc, det är kanske ett alternativ för att testa om jag anser det vara mer fördelaktigt med en mjuk innan jag köper en egen. Tror dock inte att det kommer bli lika mycket transport av min mtb som det kommer bli med racern framöver.

Själv har jag kört med mjuka väskor i många år utan missöden. Viktigt är nog att väskan har en ram som cykeln spänns up i. Då är ju även gafflarna skyddade.
Lossar bara bakväxeln från örat när jag skickar.
Det kan kanske vara så att en mjuk väska behandlas lite mindre oömt än hårda av hanteringsfolket en fan trot.

Tillbaka
Topp