Trasig fjäder Thule Corsaire 2

Axie

Medlem
Hej.
Igår så gav fjädern upp på vår cykelvagn, den höll i ganska precis 5 år.
Jag ska kontakta Thule men befarar att den ej finns som reservdel. Är någon här kunnig på om man kan köpa en bit "plåt" och skära till i lämplig storlek. Om så vad bör det vara för material?

Mvh
Axie
IMG_1472.jpg

Har forskat lite och svara mig själv...

Fjäderstål verkar vara det som behövs, vet någon vart man kan få tag i det som privatperson?

/Axie

Nej jag lyckas inte heller göra det, tycker Thule har dålig hemsida för reservdelar av utgågna produkter.

Vet du om det är samma upphängning på Captain och Corsaire?

Nej jag lyckas inte heller göra det, tycker Thule har dålig hemsida för reservdelar av utgågna produkter.

Vet du om det är samma upphängning på Captain och Corsaire?

Maila Holland Bike Shop, de verkar lägga upp de reservdelar de saknas till. Men fjäderstålet ser ju visuellt ut att vara identiskt.

Har fått svar från Thule som ej har plattfjäder som reservdel och upphängningen lagerför de ej längre.
Hej!

Fick du till någon lösning?

Jag har exakt samma problem på min äldre Corsaire 2. Tänker spontant att jag hittar två liknande metallbleck/plattor på järnaffären typ. Kanske anpassar med vinkelslip. Möjligen blir det inte rätt stuns om man inte får rätt typ av stål men tänker att allt är bättre än inget...

Troligen hopplöst att få tag i en originaldel.

Hej.
Jag köpte plattjärn på bltema och kapde till i rätt storlek. Mjukare än fjäderstålet men har fungerat bra hittills. Borde kanske ha rostskyddat plattjärnet innan montering...

Mvh
Axel

Hej.
Jag köpte plattjärn på bltema och kapde till i rätt storlek. Mjukare än fjäderstålet men har fungerat bra hittills. Borde kanske ha rostskyddat plattjärnet innan montering...

Mvh
Axel
Tack!

Kanon, satt o tänkte på något liknande. Mätte tjockleken till ca 3.8 mm men då är det rejält med lack på från thule så stålet är nog max 3 mm godstjocklek.

Blir en tur till biltema :D

Tillbaka
Topp