trasig framgaffel......

Kocke

Ny medlem
trasig framgaffel......
efter sex års stegrande och hoppande blev min förra gaffel så här...Nån mer som varit med om nåt liknande?

Bilagor

• PICT0090.JPG
    PICT0090.JPG
    136.6 KB · Besök: 69
  • PICT0091.JPG
    PICT0091.JPG
    120.2 KB · Besök: 52
trasig framgaffel......
japp jag har med en gammal maneto spider six så gorde jag ungefär sama sak men på mycket kortare tid, man ska inte hoppa i dirt hopp me en xc gafel lärde jag mig av det, jag har också lyckats att knäcka stabiliserings bågen på en gaffel genom att hoppa me den ;)

trasig framgaffel......
Oskar_ skrev:
-------------------------------------------------------
> ja va kan man förvänta sig av en sån cykel?

Att den går sönder snabbare :P

trasig framgaffel......
Jag fick cykeln när jag sålde jultidningar 1999. Sen dess har den faktiskt hållit bra. Tills gaffeln pajade..dreven har också sett sina sista dar.. :P

trasig framgaffel......
Framdäcket ser bekant ut. Biltema?

Billiga gafflar sliter man för övrigt ut på löpande band om man försöker använda dem till mer än bara trampande på skogsvägar och någorlunda snälla stigar. :-)

trasig framgaffel......
Kocke skrev:
-------------------------------------------------------
> hehe, aa Biltema..ingen ide att slösa ut större summor på däck till den cykeln, men dom
> funkar/funkade.

Hehe, de däcken representerar mitt bästa byta-däck-minne. Fulhojen hade sådana när jag "räddade" den, och den hade stått utomhus på platta däck i ca tre år. När jag började dra i dem för att vränga av dem ramlade de i bitar. Bokstavligt talat. ;-)

Tillbaka
Topp