Trasig framgaffel?

Makkan

Medlem
Trasig framgaffel?
Hej!
Var ute en vända idag med cykeln då framgaffeln började bete sig konstigt. När jag komprimerar den ganska mycket hörs ett distinkt klick-klick vid upp och ner.
Den lilla skruven i botten på ena dämparen känns också lös och går inte att skruva på längre.
Jag kan inte så mycket om dämpare (än) så någon här kanske kan hjälpa mig?

Gaffeln i fråga är en rätt ny Rockshox Recon.

Trasig framgaffel?
Om du vill undersöka saken själv så finns d manualer att ladda ner i pdf från srams hemsida. De "äger" märket rockshox. Sök fram din gaffel under "products" så finns manualer långt ned på sidan. Det finns skruvar undertill i gaffeln som måste vara åtdragna. De lossas när man tar isär gaffeln. Är d det du menar? Sedan finns det också en justerskruv för Rebound undertill, sitter ihop med en av nämnda skruvarna. Rebounden ska ju gå att vrida på för att justera dämparen. Kolla manualen så fattar du vad jag menar. Är det något som verkar trasigt o gaffeln har garanti kvar så kanske en reklamation är att föredra än att göra saker själv.

Trasig framgaffel?
Tack för tipset. Kollade servicemanualen på deras hemsida men kan inte utröna vad som klickar i gaffeln. Kanske någon bricka som fastnar.
Det är reboundskruven som sitter löst, den går knappt heller att skruva på längre.
Jag får nog ta en tur till cykelaffären, tänkte mest höra här så det inte var något enkelt fel.

Tillbaka
Topp