Trasig remote till lockout på fox

ortoman

Medlem
Hej!
Den mycket plastiga 2-positions remoten till låsningen på foxgaffel och dämparen gick sönder igår. Har hört att DT swiss har någon som är av bättre kvalité och fungerar även till fox. Någon som vet vilken och var jag kan få tag på den?
/Klas

Tack för svar. Vet du om det funkar, dvs att de drar lika mkt vajer? Kanske var lite otydlig men skulle gärna få bekräftat även att det fungerar
/Klas

ortoman sa:
Hej!
Den mycket plastiga 2-positions remoten till låsningen på foxgaffel och dämparen gick sönder igår. Har hört att DT swiss har någon som är av bättre kvalité och fungerar även till fox. Någon som vet vilken och var jag kan få tag på den?
/Klas

Funkar inte 3-positions remoten? Vilken gaffel har du, är det grip eller fit4?

Vad jag läst mig till kan det funka med trepositionsvarianten men att man ändå bara kan välja två, detta eftersom bakdämparen bara har två lägen.

wenna sa:
ortoman sa:
Hej!
/Klas

Funkar inte 3-positions remoten? Vilken gaffel har du, är det grip eller fit4?
2017 fit4 är det

Jag köpte den på bike24 för att säkert få snabb leverans men den är billigare via länken högre upp i tråden hos r2-bike

Hej
Nu har jag haft sönder 2st 2-positions Fox-remote och inser att jag måste skaffa något i metall. Du verkar ha haft framgång med byte till DT. Mina frågor.
Reglagen hamnar väl ovanför styret istället för under. Funkar det bra?
Kan man återanvända sina fräscha vajrar och höljen eller måste man köpa ett helt kit?
Köpte du 2-vägs (O.L) eller trevägs (O.D.L)?
Hälsningar
Erik

EJH sa:
Hej
Nu har jag haft sönder 2st 2-positions Fox-remote och inser att jag måste skaffa något i metall. Du verkar ha haft framgång med byte till DT. Mina frågor.
Reglagen hamnar väl ovanför styret istället för under. Funkar det bra?
Kan man återanvända sina fräscha vajrar och höljen eller måste man köpa ett helt kit?
Köpte du 2-vägs (O.L) eller trevägs (O.D.L)?
Hälsningar
Erik
Hej!
Alldeles riktigt reglaget hamnar ovanför styret. Det funkar, man vänjer sig, men för mig skulle det kännas bättre att ha reglaget under. Men jag tar hellre det och att det fungerar. Har som sagt haft DTswiss reglaget sedan sommaren 17 och det har fungerat klockrent.
Jag köpte det med 2 lägen pga supersonics kommentar om att dämparen endast har 2 lägen. Köpte detta: DT Swiss Lockout Remote Control Two in One O.L.
Jag bytte till nya vajrar och nya höljen för att få rätt längd på dem(om jag minns det rätt).
Klas

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp