Trek - checkpoint Alr 4 eller Domane Al 4

Hakana1

Medlem
Tänkte KANSKE haka på cykeltrend och i så fall denna gång gynna LBS och lägga ltie extra - Trek ligger väl närmast till hands. Cannondale, Specialized och Scott är väl med i matchen också.

- Året-runt-pendling i stadsmiljö i Västergötland och i samband med det pulshöjande pass över landet på vägen hem. Det är bra stigningar här. Vill komma åt daglig träning och komma ut i naturen.
- Det blir mycket asfalt, men också en hel del grusväg och kanske någon kortare finstig. På semestern kan det bli mycket grus. Cykeln kompletterar en MTB, så tanken är inte att köra värsta skogen.
- Skärmar och pakethållare med nåt "ABS-system" ska på. Ryggsäck går helt bort.
- Uppskattar bekväm sittställning, har bara cyklat med rakt styre.
- Jag är allmänt nybörjare på cykel och har aldrig tränat/kört landsvägscykling på riktigt.
- Tänkte väl 15000-23000kr. Hojen står ute på jobbet bland andra cyklar och där det rör sig en hel del folk, så det hela kanske faller på det. Man kan fula till hojen? Pakehålllare är ju osexigt.

Domane Al4 tar officiellt 35mm däck och Checkpoint ALR4 45mm (2021 modellerna). LBS tyckte Domane, men tänkte kolla lite om någon här har erfarenhet av hojarna och kan råda till eller bestämt avråda från ett köp.

Hakana1

Medlem
Jag avråder starkt från att ställa en 15000 kronorshoj ute bland tjyvarna.
Ja det kan vara så att det fäller hela idéen. Det blir vid en gymnasieskola där det står diverse scootrar och annat.

Det är många fönster på arbetsplatsen ut mot parkeringen. Men man vill slappna av också. Googlade lite. Det är ju om någon släpar dit en vinkelslip då.

Senast ändrad:

Hakana1

Medlem
Köp cykeln du vill ha för helg-, kvälls- och semestercyklingen och en gammal oattraktiv canticross eller nåt för pendlingen.
Jo. Det är fan sant. Jag får tänka om. Går ju snabbt att slänga av jobbgrejerna hemma och direkt plocka ut finhojen också. Hade inte koll på vinkelslips- och låsgrejen riktigt.