Trek Crossrip TRP HY/RD, hydraulic disc kass frambroms

McGortsy

Ny medlem
Köpte ovanstående hoj för dryga månaden sedan och cykelpendlar till jobbet på den.
Har cyklat dryga hundra mil med den hittills. Frambromsen har hela tiden varit ganska dålig. Jag har varit förbi där jag handlade den tre-fyra gånger och bett dem kolla på den. Då har dom skruvat lite och det har tillfälligt blivit bättre. Nu sist bytte de beläggen i bromsen. Blev bättre men det skumma är att min granne köpte en likadan hoj samtidigt och testar jag den hojen kan jag utan problem låsa med frambromsen så hojen går upp sådär tjusigt på framhjulet med bakhjulet i luften. Och han har aldrig fixat nåt med sin hoj......sen hojar han iofs inte lika mkt och tar inte av och på de fasta skärmarna fram och tillbaka som jag gör. Men vad kan det här bero på? Han lär ju ha samma belägg som jag har, tänker jag. Samma modell, samma butik osv....
Diffar det mkt mellan olika slags belägg, vad bör jag i såna fall välja för belägg om jag vill ha grymt bett? Eller kan det vara nåt annat det beror på?

Men brukar inte dålig luftning yttra sig genom att bromshandtaget går ända in i styret när man försöker bromsa...?

Du har nog fett eller olja på skivan. Gör rent noga med bronsrengöring och montera nya belägg så ska det säkert bli bra!

Frid!

Tillbaka
Topp