TREK Fuel 80

• Trådstartare Trådstartare KHS
  • Start datum Start datum

KHS

Ny medlem
TREK Fuel 80
Hej,har tidigare frågat om bästa bakdämpsyst, och då verkade det som man skulle välja NRS syst.Nu så har jag varit och provat den men också Fuel 80 som jag fastnade för tyckte den var bättre utrustad för samma peng + att det var livstidsgaranti på ramen , så nu är min fråga hur står sig Fuel Rockerlink vs NRS ??om det gäller XC-åkning + långlopp.

TREK Fuel 80
Jag har inte kört NRS så jag kan inte jämföra de olika systemen. Fuelen funkar bra för långlopp och brukar få bra betyg i olika tidningars tester. Det är ingen ovanlig cykel på loppen så jag antar att de övriga ägarna också är nöjda.

TREK Fuel 80
ok, ja jag tyckte den såg bättre ut, så jag ska bara bli av med min racer så blir det nog affär när dom sätter ner priserna senare i höst.

TREK Fuel 80
Jag skulle passa mig för Trek cykeln, har själv haft en Fuel 100 och är mycket missnöjd med både cykeln och generalagenten! Satsa istället på en Specialized eller Giant!

TREK Fuel 80
Berätta gärna vad du har haft för problem!

Reklamerade själv en Trek-hardtail vars ram spruckit för några år sen, hade inga problem.

TREK Fuel 80
Sorry! Min Trek 100 skruvade upp sig när man cyklade på den för att bussningarna inte passade... och jag fick ingen hjälp från agenten trots att cykeln var helt ny, så jag var tvungen att sälja ramen. Specialized har lagrade bussningar som fungerar helt perfekt.

TREK Fuel 80
rocky9917 var din cykel köpt i Sverige? Isf så är det butiken som skall sköta reklamationen åt dig och också dem som ska sköta kontakten med leverantören. I bland tar det lite tid att få fram ovanliga delar dock skall det ske innom "skälig" tid annars har du rätt till en lånecykel under tiden. Att skylla på leverantören känns inte riktigt rätt enligt mig, visst kan de ibland bli en flaskhals men butiken är de som ska ta hand om ditt reklamations ärende.

TREK Fuel 80
Ja cyklar är ju som allt annat alla modeller har ju sina för & nackdelar, så det beror ju på vad ägarna har varit med om.För jag tror ju inte att det ska skilja så mycket på cyklar för ca 15,000. Och smaken är ju som baken.

Tillbaka
Topp