Trek Remedy!

M4estro

Medlem
Trek Remedy!
Har läst en del om Remedy det senaste, är ute efter en 27,5 trail cykel som är poppig och tål att droppas med ca 2m, cyklar inga långa lopp och tycker efter vad jag hittat på nätet att den verkar vettig. Någon som har erfarenhet?

Trek Remedy!
Canyon får man väl inte droppa några 2m med...?
Inte Spectral iallafall.
8A7B7450-D41E-478F-B4C5-0AA904004A68.png

Trek Remedy!
Ja okej! Ska testa remedyn i gbg om några dagar så får se vad jag tycker :)
Jag var jäkligt sugen på en Remedy när jag bytte cykel, men ville gärna ha något med lite mer progressiv geo (min gamla cykel var i princip lika lång, och jag ville ju ha en ny känsla).
Jag har inte provat någon remedy så jag kan inte säga något om hur den är cykla på, men den är jäkligt snygg!
(Och det är nästan lika viktigt)

Trek Remedy!
Jag var jäkligt sugen på en Remedy när jag bytte cykel, men ville gärna ha något med lite mer progressiv geo (min gamla cykel var i princip lika lång, och jag ville ju ha en ny känsla).
Jag har inte provat någon remedy så jag kan inte säga något om hur den är cykla på, men den är jäkligt snygg!
(Och det är nästan lika viktigt)
Ja den e ju jävligt snabb i utseendet haha. Får se hur den känns

Trek Remedy!
170mm front travel e lite väl mycket, har inte den terrängen här hemma, men kanske går att gå ner i travel och behålla geometrin?
Självklart kan man gå ner lite. Däremot känns den mer som en ultrasmidig kortslagig stigcykel med lång slaglängd, så den är absolut inte fööör mycket även på enklare spår.
Kan tillägga att jag även haft en Remedy 9RSL och i jämförelse så är Revel Rail mycket trevligare på alla vis :))

Trek Remedy!
Sjukt balla! Jag önskar man kunde fått tag på en billigare alu-version bara, 4999 usd för den billigaste GX builden är för mycket för mig åtminstone, men kanske inte för TS :)

Trek Remedy!
Sjukt balla! Jag önskar man kunde fått tag på en billigare alu-version bara, 4999 usd för den billigaste GX builden är för mycket för mig åtminstone, men kanske inte för TS :)
Det är mycket pengar, helt sant :( Lite synd för den är sjukt trevlig. Ska bli nice att testa den i Järvsö nästa helg :)) Om nån vill testa den och är där då så får ni hojta till i liftkön ✌️✌️

Tillbaka
Topp