Trek Roscoe 7 Custom?

Trek Roscoe 7 Custom?
Hej,
Jag har en Trek Roscoe 7 från 2019 och har börjat fundera på om jag eventuellt ska uppgradera den lite. Jag hade i så fall tänkt mig en ny framgaffel som är både kraftigare och med mer slaglängd än nuvarande 120mm (original). Även köpa en längre dropper post och eventuellt lättare fälgar/hjul.
Men jag är osäker på hur bra ramen är på denna cykel. Är den värd att uppgradera?
Kan tillägga att jag inte är ute efter att få en super lätt cykel bara en lite enligt mig roligare och mer personlig.

Trek Roscoe 7 Custom?
Om du verkligen trivs med ramen är det värt. Normalt är det annars sällan ”värt” att uppgradera jämfört med att sälja och köpa nytt komplett, tyvärr.

Mest uppgradering för pengarna är normalt däck samt gaffel/hjul eller hjul/gaffel. Du får ta reda på vad hjulen väger.

120 till 140 i slag kanske är i mesta laget, geometrin kommer påverkas rejält. Samt det är lämpligt att kolla även vad Trek ”tillåter”.

Jag har inte testat Judy i modern tid men gissar att den är rätt simpel. Det skulle göra att en uppgradering till en bättre gaffel med samma 120mm slag kan göra avsevärt mer nytta än vad slaglängden avslöjar. En bra gaffel gör helt enkelt mer och bättre arbete med det slag som finns tillgängligt, om man säger så.

Trek Roscoe 7 Custom?
Om du verkligen trivs med ramen är det värt. Normalt är det annars sällan ”värt” att uppgradera jämfört med att sälja och köpa nytt komplett, tyvärr.

Mest uppgradering för pengarna är normalt däck samt gaffel/hjul eller hjul/gaffel. Du får ta reda på vad hjulen väger.

120 till 140 i slag kanske är i mesta laget, geometrin kommer påverkas rejält. Samt det är lämpligt att kolla även vad Trek ”tillåter”.

Jag har inte testat Judy i modern tid men gissar att den är rätt simpel. Det skulle göra att en uppgradering till en bättre gaffel med samma 120mm slag kan göra avsevärt mer nytta än vad slaglängden avslöjar. En bra gaffel gör helt enkelt mer och bättre arbete med det slag som finns tillgängligt, om man säger så.
Tack så mycket för svar, då låter det nog som att jag inte bör uppgradera cykeln utan istället köpa en ny. Har kikat lite på trek fuel ex 7 ifall att en ny cykel skulle vara aktuell.

Tillbaka
Topp