Trek Top Fuel 9.9 2017 strul med remote till dämparna

Hej

Körde igår och helt plötsligt så går remote reglaget inte att dra för låsning, skruvar isär och ser att plasten inuti är helt pajj.
Googlade lite om det och det verkar vara massor som har samma problem. Hittar inga nya remotes att köpa heller.
Nu till min fråga, ni som kör Trek, har ni råkat ut för samma? Finns det en alternativ lösning?
Nån skrev att man kan använda Scotts Twinloc remote, nån som testat det?

Hej!

Ja, det problem som du beskriver drabbar ALLA som har det plastskämtet till remote.
Trek's hantering av ärendet imponerar inte heller. De låtsas inte känna till problemet, alternativt hänvisar till Fox.

De flesta som jag känner till har bytt till DT eller Scott's Twinloc. I vissa fall så har de även lyckats få Trek att betala för kalaset.

Japp, alla Fox-remotes från 2017 gick sönder förr eller senare. Det hände mig på två cyklar, och massor av vänner. I det ena fallet tog det bara 2 veckor.

Jag har bytt till DTSwiss på båda hojarna och de har fungerat perfekt:

600x600-101739_14827445922846.jpg

Nackdelen med DT Swiss-varianten är bara att de sitter på ovansidan av styret.

Ingen som vet en bra remote som sitter under styret, och passar tvåläges FOX-dämpare?

Supersonic sa:
Nackdelen med DT Swiss-varianten är bara att de sitter på ovansidan av styret.

Ingen som vet en bra remote som sitter under styret, och passar tvåläges FOX-dämpare?

Jag har haft båda varianter och tycker verkligen inte att det är en begränsning att ha reglaget på ovansidan. Mycket gediget reglage för övrigt.

Jo bra plastigt är det. Jag har en -18 och får för mig att den låser sämre nu efter drygt 230mil än när jag köpte den.
Har försökt att fippla med vajerspännarna men det känns inte som att det gör någon skillnad.

deadmeat sa:
Jo bra plastigt är det. Jag har en -18 och får för mig att den låser sämre nu efter drygt 230mil än när jag köpte den.
Har försökt att fippla med vajerspännarna men det känns inte som att det gör någon skillnad.
Är det inte push to unlock? Isf är det kanske istället fjäderspänningen i topcapen som spökar.

Tillbaka
Topp