Trek x-caliber 9 vs Scott Scale (SMU-modell)

BAPEsta

Ny medlem
Hej!

Här står jag, allt för sent i säsongen, året då varenda jäkel går köpt ny cykel. Marknaden är tom på XL-cyklar men jag har lyckats skrapa fram två att välja mellan.

Trek X-caliber 9 för 13500kr. Egentligen något som min budget skriker nej till då jag inte har utrymme för grejer som en dropper, tubeless direkt vid köp osv.

Eller Scott Scale som kostar 11990, men killen på XXL kommer ge mig en schysst deal på den och då landar jag på 10100. Vilket ger utrymme till en del uppgraderingar och extra prylar.

Treken känns mer bastant och lite mer smidig. SCOTTen upplever jag som rätt stor men också lite "leksakig". Kanske för att den är en lättare cykel?

Jag känner att jag står inför ett beslut jag inte riktigt har kunskap kring att ta. Behöver dessutom ta beslutet innan imorgon kväll.

rasmus.a

Ny medlem
Det ska ju vara kul att cykla, ta den du tror blir roligast! Kommer det kännas tunt utan att uppgradera? Det är väldigt lätt att foka på div. prylar/uppgraderingar som du kommer uppskatta om du går vidare till heldämpat en dag. Har själv bommat en gång på att köpa en cykel som kändes "för stor", köp rätt från början är mitt råd.
Jag är väldigt nöjd med min X-Caliber men inte provat någon Scale.
Lycka till

BAPEsta

Ny medlem
Det ska ju vara kul att cykla, ta den du tror blir roligast! Kommer det kännas tunt utan att uppgradera? Det är väldigt lätt att foka på div. prylar/uppgraderingar som du kommer uppskatta om du går vidare till heldämpat en dag. Har själv bommat en gång på att köpa en cykel som kändes "för stor", köp rätt från början är mitt råd.
Jag är väldigt nöjd med min X-Caliber men inte provat någon Scale.
Lycka till
Tror kanske inte att det kommer kännas tomt om jag inte uppgraderarar, dock så vet jag med säkerhet att jag vill ha en dropper. Det känns som att det är den rimligaste och mest värda uppgraderingen att göra.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer