Trek Zektor 3

Trek Zektor 3
Zektor har en ganska aggressiv sittställning samt väldigt dåligt med plats för bredare däck, den kommer absolut att lösa uppgiften för dig men tror det finns andra cyklar som skulle göra det bättre. Kasta ett öga på Treks FX modeller till exempel mycket mer i linje med vad du verkar söka.

Trek Zektor 3
ZzyyxX sa:
Zektor har en ganska aggressiv sittställning samt väldigt dåligt med plats för bredare däck, den kommer absolut att lösa uppgiften för dig men tror det finns andra cyklar som skulle göra det bättre. Kasta ett öga på Treks FX modeller till exempel mycket mer i linje med vad du verkar söka.
De har ej Treks FX modeller där jag måste köpa cykeln, bara zektor tyvärr, därför jag undrar om man kan höja styret, hur mycket kan man höja styret ungefär?

Trek Zektor 3
Går ju byta styrstam o även styre om man så önskar, tror som sagt inte att det är riktigt rätt cykel för dig, skulle hävda att det är väldigt mycket en asfaltscykel, till grusväg skulle man vilja ha lite mer däck (alltså pumpar du rätt kommer det hålla bara att det blir hårt att åka på).

Trek Zektor 3
Svårt att se på bilden, men det ser svårt ut att höja mycket mer och då är bästa lösningen nog att köpa en ställbar styrstam (alltså "pinnen" som styret sitter fast i). Då går det att få upp styret ett gäng centimeter. Det fixar dom åt dig utgår jag ifrån. Går även vända på styrstammen som sitter på.

Hittar ej info om hur breda däck du kan sätta på, men det spelar nog mest roll hur ojämn grusvägen är. En helt slät fin grusväg går ju cykla räser på :) Så fin grusväg = inga problem. Gropigt och jäkligt = se dig om efter en annan cykel, det där kommer bli stötigt.

Trek Zektor 3
Kommer cykla 90% asfalt så jag vill ju ha smala däck så de går undan, eller kanske borde köpa en trekking cykel istället, grrrr kan ej bestämma mej :)

Tillbaka
Topp