Trevlig väg runt Lidingö?

Peth

Aktiv medlem
För att förlänga pendlingen lite funderar jag på en tur på Lidingö. Helst vägar med lite biltrafik och fin utsikt. Finns detta, och i så fall vilka vägar är det som gäller?

Generellt lite bilar. Ta ett varv runt blir typ 3 mil.
Elfvik - ekholmsnäs - gåshaga - käppala - larsberg - baggeby och tillbaka till bron.
Finast är biten ute vid elfvik samt runt ekholmsnäs.

Det är ett gäng som ska ut imorgon, ska själv inte med imorgon dock men bilfritt och mysig sjöutsikt på stora delar.
Ta dig till Lidingövallen lite för 12 imorgon Lördag så är det bara haka på.

Utmed vattnet är ju en bra utgångspunkt. Ta cykelvägen utmed södra sidan av ön ut till Dalenum, sen Södra Kungsvägen ut till Gåshaga, snedda genom bostadsområdet till Ekholmsnäsvägen o följ den till änden av Kyrkviken. Elfviksvägen tor till Elfvik, sen cykelvägen utmed Norra Kungsvägen tillbaks till bron. Det är en bra runda att utgå ifrån, sen kan man korta/lägga till på lite andra vägar.

Kan dock inte svara på hur mycket bilar det är under pendlingstid.

MickeMud sa:
Det är ett gäng som ska ut imorgon, ska själv inte med imorgon dock men bilfritt och mysig sjöutsikt på stora delar.
Ta dig till Lidingövallen lite för 12 imorgon Lördag så är det bara haka på.

Tack för inbjudan, tyvärr (eller kanske tack och lov) spenderar jag bara tre dagar i veckan i Stockholm på grund av jobb. Resten av tiden cyklar jag runt i Hälsingland.

djungelmyran sa:
Utmed vattnet är ju en bra utgångspunkt. Ta cykelvägen utmed södra sidan av ön ut till Dalenum, sen Södra Kungsvägen ut till Gåshaga, snedda genom bostadsområdet till Ekholmsnäsvägen o följ den till änden av Kyrkviken. Elfviksvägen tor till Elfvik, sen cykelvägen utmed Norra Kungsvägen tillbaks till bron. Det är en bra runda att utgå ifrån, sen kan man korta/lägga till på lite andra vägar.

Kan dock inte svara på hur mycket bilar det är under pendlingstid.

Tusen tack!

Jag brukar pallra mig iväg hemifrån strax efter fem på morgnarna. Det brukar vara rätt lugnt på bilfronten då. :-)

Tillbaka
Topp