Trialsscenen i Sverige

Mistrial

Ny medlem
Trialsscenen i Sverige
Hej!

Hur ser trialsscenen ut i Sverige? Finns ett intresse för trialscykling? Verkar det växa? Krympa? Stagnera?

Inte bara tävlingstrials utan all typ av trials. Dvs. allt från Martin Hawyes till Akrigg och Danny Holroyd alltså. Om man nu ska namedroppa lite för att klargöra poängen.

Tjipp

Trialsscenen i Sverige
Hallojs!

Jag tycker mig se ett litet växande intresse. Om man tittar på olika inlägg på cykelsajter etc.
Tycker jag ser fler och fler annonser på blocket med Trials också.

Tycker jag är bra efterssom jag själv är en "Trialare"
Cyklar du själv Trial?

Ha de

Trialsscenen i Sverige
Ja, jag cyklar själv trials. Och mitt intryck är också att det håller på att få ett uppsving.

Anledningen till att jag frågar får vara lite hemlig tills vidare dock.

Trialsscenen i Sverige
Jag tycker det känns ltie som att tralscenen har dött ganska rejält jämfört med 5 år sedan men har kanske senaste året fått ett litet litet uppsving igen.

Har jag sagt att trial är en clownsport...=D

Trialsscenen i Sverige
Jag har alltid gillat trial av olika slag (truck, mototrial) Så cykeltrial är grymt häftigt.
Det var egentligen det jag gillade som bäst med cykling för ett tiotal år sen.
Jag och en kompis brukade köra i hagaparkens bergigare delar.
Men oandra sidan var tanken att försöka köra trial och trixa det som gjorde att jag köpte en ny cykel förra året, tyvärr inte en renodlad trial hoj då jag gärna vill ha den till annat också.

Den där Gabriele Pampanelli var grymt duktig ;)

Lycka till med det du har påbörjat, mvh johan

Trialsscenen i Sverige
Ville: Cyklar gör man bara för att man måste. För sin hälsa, för att man inte har råd med bil eller för miljöns skull. De som finner nöje i att cykla är alla clowner. Imho.

Senast redigerad av en moderator:
Trialsscenen i Sverige
Om den där svensktillverkade street trialen finns att tillgå för en lämplig peng är jag intresserad! Vet även en till som letar ram... 24" street trial börjar krypa fram en hel del också... (Antar att den där är 26"?)

Kan det kanske finnas lite mer info om den? ;)

Trialsscenen i Sverige
RRI Streettrial är en 26" ja. 24UK är 24".

Priset är inte klart. Men det kommer nog om ett tag.

Apache Ballou: Mnja, jag tror inte tjejen skulle bli så glad.

Trialsscenen i Sverige
Den där stålramen såg rätt kul ut! Får mig att tänka på Brooklyn Machineworks av någon anledning. Ja, typ svetsa ihop grova rör och järn och grejjer!

Bara funderade lite på skivfästet och bmx-dropouts. Man har väl iofs rätt mycket vikt på bakhjulet när man bromsar/landar. Men öppningen bakåt är väl i samma riktning som bromsen trycker hjulet åt, när man bromsar. Eller? Nog inga problem i praktiken, om navet sitter åtdraget med 10mm muttrar och låsbrickor, men alla nav har ju inte den möjligheten. Jag menar, trial-folk bukar väl ha 8" skiva bak och lätta prylar i övrigt?

Hur hålls sadelstolpen på plats? Stopp-skruv? En sånhär diskret lösning kanske skulle på plats på baksidan: http://www.ridesuperco.com/2008/photos/satellite4.jpg?

Är det Happy-Mårten som har dragit igång scandinavian trials? Lycka till! Ska bli spännande att se vad som erbjuds!

Trialsscenen i Sverige
Roger: Ja det är jag.

Risberg är nog glad över input. Vet inte riktigt hur produktionsramarna kommer se ut... Och visst har du rätt i att de trialare som kör skiva kör 8" bak... Roligast skulle vara om man kunde få honom att klämma ihop en "Risc", dvs. skivan fastnitad i fälgen. 24" skiva mao. Sägs funka sjukt bra och ha skivbromsarnas fördelar med Magurans kraft.

Finns inte i serieproduktion än från någon tillverkare även om man efter en del diskussioner på Observed kan misstänka att Deng förr eller senare kommer klämma ut en variant. Han har ju kört över Magura och lanserat sina egna "Dengura". :D

Risc in action:

Trialsscenen i Sverige
Om fler kunde hemmameka så bra skulle inte all produktion vara förlagd till asien. :P

Helt galet grymt projekt.

Någon som har tips på vettigt webbhotell? PHP och MySQL är ett krav, utrymme... 500mb räcker nog långt. Upptid, 99%, minst. Billigt = bra, jag har inte råd med fancy shit.

(Håller mig i en tråd med mina frågor istället för att sprida ut mig och förpesta hela forumet, mer.)

Trialsscenen i Sverige
Jag har ingen susning om vem den där Risberg är. Men det här lät riktigt bra faktiskt. Riktigt bra..

"kedjestag 360-375mm
hjulbas 1045-1060mm
gaffelvinkel 69 grader
sadelrörsvinkel 72 grader
vevlagret i höjd med hjulaxlarna"

Nu kan man ju bara hoppas på att den inte väger 3+ kilo som tycks vara ett måste för alla cyklar som bär epitetet "Street" - suck.

Trialsscenen i Sverige
Cupri: För 24UK ligger bollen hos Heatsink. Dom måste börja lite mer storskalig produktion innan dom vill sälja den genom återförsäljare.

280 pund kostar den direkt från Heatsink.

Rippa: Dryga 2-2,5 ska den hamna på vad jag har hört.

Trialsscenen i Sverige
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Rippa: Dryga 2-2,5 ska den hamna på vad jag har
> hört.

Dryga 2.5 är 3 .. ja, suck. Blir säkert en klumeduns, bmx-wannabe av det där då oxå.. Synd

Trialsscenen i Sverige
Rippa: Kom över nya siffror från direkt från källan så att säga. 2,2kg.

Edit: Fel forum... :P

Trialsscenen i Sverige
Nyhetsbrev! Du måste ha nyhetsbrev så man kan följa med i utvecklingen utan att behöva gå in på hemsidan stup i kvarten. Det tröttnar man ganska snart på.

Trialsscenen i Sverige
s skrev:
> Nyhetsbrev! Du måste ha nyhetsbrev så man kan
> följa med i utvecklingen utan att behöva gå in
> på hemsidan stup i kvarten. Det tröttnar man
> ganska snart på.

Eller RSS-feed.

Trialsscenen i Sverige
*micke* skrev:
> s skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nyhetsbrev! Du måste ha nyhetsbrev så man kan
> > följa med i utvecklingen utan att behöva gå
> in
> > på hemsidan stup i kvarten. Det tröttnar man
> > ganska snart på.
>
> Eller RSS-feed.

Eller webcam.

/Johan

Trialsscenen i Sverige
Mårten skrev:
> Kan sätta en webcam i duschen, blir ni glada då?

Bara om man får komma med requests...

Trialsscenen i Sverige
mytomspunnen skrev:
> Mårten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan sätta en webcam i duschen, blir ni glada
> då?
>
> Bara om man får komma med requests...

Det får du ta med S. Det var hans dusch jag hade i åtanke.

Tillbaka
Topp