Triobike eller Bullit?

Gurra G

Aktiv medlem
Triobike eller Bullit?
Hej!
Jag ska köpa en lastcykel men står i valet och kvalet mellan en Triobike https://triobike.com/en/shop/#the-cargo-family eller en Bullit http://shop.larryvsharry.com ?

Är det någon här som har provat båda och kan ge lite info om skillnader mm. Har surfat runt lite men det finns ingen riktig jämförande test vad jag kan hitta.

Tänkte ersätta en av bilarna med en lastcykel och vill gärna ha en som man kan cykla lite längre sträckor på. Typ pendla till jobbet de dagar man samtidigt ska handla. De dagarna blir det 55 km varför jag gärna har en ”sportigare” variant. Finns det andra förslag så är även det välkommet.

Triobike eller Bullit?
Den sportigaste jag vet är Omnium. Cykelkänslan är grym. Funderade själv på att pendla mer eller mindre permanent med en sån. Dock inte 55km mer 10-20. Men den är kanske inte riktigt lika smidig att lasta som en Bullit.

Senast ändrad:
Triobike eller Bullit?
Jag har tittat på den men vill ha den lägre tyngdpunkten som bulliten har. Lättare TT cykla med lite tyngre saker.

Lite sugen på att Bygg själv men en ram är ju en bra början. Men det verkar inte triobike ha.

Triobike eller Bullit?
Ska du pendla 55 km dagligen på lastcykel skulle jag rekommendera en med elassist. Nog för att det går att hålla över 25 km/h även med en Bullitt med rätt däck och sittställning men de dagar det blåser lite sidamot är det en hel del CdA att kämpa med och ingen av rundor jag gjort över 35 km har varit snabbare än 27.5 km/h

Triobike eller Bullit?
NLC sa:
Ska du pendla 55 km dagligen på lastcykel skulle jag rekommendera en med elassist. Nog för att det går att hålla över 25 km/h även med en Bullitt med rätt däck och sittställning men de dagar det blåser lite sidamot är det en hel del CdA att kämpa med och ingen av rundor jag gjort över 35 km har varit snabbare än 27.5 km/h

Hade inte tänkt ta den dagligen utan när behovet att handla finns. Smärtsamt medveten om att det inte är den mest aerodynamiska farkosten. ?

Triobike eller Bullit?
Man kan väl säga att man inte för särskilt mycket gratis med en lastcykel men att man snabbt blir bortskämd med lastkapaciteten. Och även om den inte är särskilt aerodynamisk så får man många trånande blickar.

Triobike eller Bullit?
Gurra G sa:
NLC sa:

Hade inte tänkt ta den dagligen utan när behovet att handla finns. Smärtsamt medveten om att det inte är den mest aerodynamiska farkosten. ?

Beror väl lite på hur man utrustar ramen...

Bilagor

• bedbb6781d202c102d66754403286f4d.jpg
    bedbb6781d202c102d66754403286f4d.jpg
    49.1 KB · Besök: 77
Triobike eller Bullit?
Bengt-re sa:
Gurra G sa:
NLC sa:

Beror väl lite på hur man utrustar ramen...

+1

Tillbaka
Topp