[Trivselcykling] Tråden för oss som inte mäter och analyserar

Efter regn kommer solsken. Men leran består ett tag.
Fick bli en lugn mysrunda och njuta av vårvärmen.

IMG_3966.jpg

Mötte några andra på vägen som var ute på promenad.

IMG_3974.jpg

Idag en sån där härlig vårdag! Lufsade runt i lagom tempo. Stannade och fotade lite fjärilar, lyssnade på lite fåglar, njöt av solen.

Gick det snabbt, nej, var det kul, ja, trivselcykling, absolut.

IMG_8632.jpeg

Alla i barngruppen tyckte om ett dopp på turen genom skogen. Temperaturen var faktiskt rätt ok, men man känner sig bättre i vatten och efteråt på cykeln.

Sonen och jag var hungriga, så vi stannade vi MTB-skolan. Sonen trivdes riktigt bra på hopparna.

2024-06-02-16-23-58-989.jpg

2024-06-02-16-26-14-749.jpg

Jag måste säga att jag stör mig lite på icke inkluderande trådar som dessa...

Så länge som man inte "mäter och analyserar" och analyserar sin cykling är man alltså välkommen hit?

Tar jag en runda där min gps är avstängd samt zencyklar så kan jag alltså få skriva om den turen här?

Blir ungefär som tråden "[OT] Vad hör du på för pop, rock, blues, ballad, folk?" där man inte får lyssna på hårdrock, då jäklar.

Jag skapade i och för sig en tråd starkt inspirerad av denna nya icke inkluderande happyfilosofi själv men den blev inte så populär: "[OT] Vad lyssnar du på för panflöjt idag?"

Så länge som man inte "mäter och analyserar" och analyserar sin cykling är man alltså välkommen hit?

Tar jag en runda där min gps är avstängd samt zencyklar så kan jag alltså få skriva om den turen här?

Blir ungefär som tråden "[OT] Vad hör du på för pop, rock, blues, ballad, folk?" där man inte får lyssna på hårdrock, då jäklar.

Jag skapade i och för sig en tråd starkt inspirerad av denna nya icke inkluderande happyfilosofi själv men den blev inte så populär: "[OT] Vad lyssnar du på för panflöjt idag?"
Man kan ju gå åt andra hållet också och skapa tråden "Tråden för frågor, diskussioner och allmänt trams"! De flesta trådar kommer då att vara icke inkluderande (=exkluderande?) i relation till den tråden.?

Den kan väl få vara hur påslagen den vill, du kan få köra hur fort du vill, skriv bara inte om det i tråden. Lägg istället upp en bild på en glass eller en sjö med blå himmel så funkar det.
Skriv gärna nåt i stil med "lökig runda, tog en hemsnickrad bar/joint (stryk det som ej passar) vid ...-sjön. Hemma nu med kall öl (valfritt märke, gärna bild). Myyysigt!"
Det går hem i stugorna!

Ja, finns det ingen tråd där man också kan skriva om icke-trveliga tur?

Som ikväll. Det började med att sonen inte ville cykla grus, bara landsväg. När vi började klagade han på att glasögonen var smutsiga. Jag putsade, men resultatet var inte tillräckligt. Sen låtade kedjan för mycket och var styret assymetriska och behövde vi stanna igen. Efter ett tag var det remen av hjälmen som gick mot öret. Efter några km såg jag frun och sonen inte, så jag stannade. Ringde efter fem minuter och då var problemet att sonens händerna var smutsiga pga styret (glömde att skriva att han inte vil har på sina handskar pga att han känner sömmerna mellan fingrarna).

Efter en glass halvvägs blev det dock trevlig. Bild på samma ställe som igår.

2024-06-27-22-05-43-032.jpg

Ja, finns det ingen tråd där man också kan skriva om icke-trveliga tur?

Som ikväll. Det började med att sonen inte ville cykla grus, bara landsväg. När vi började klagade han på att glasögonen var smutsiga. Jag putsade, men resultatet var inte tillräckligt. Sen låtade kedjan för mycket och var styret assymetriska och behövde vi stanna igen. Efter ett tag var det remen av hjälmen som gick mot öret. Efter några km såg jag frun och sonen inte, så jag stannade. Ringde efter fem minuter och då var problemet att sonens händerna var smutsiga pga styret (glömde att skriva att han inte vil har på sina handskar pga att han känner sömmerna mellan fingrarna).

Efter en glass halvvägs blev det dock trevlig. Bild på samma ställe som igår.

Visa bilaga 708192
Lovande inledning för misärtråden, men avslutningen förstörde den möjligheten.

Låter som ett klockrent fall för denna tråd i så fall.

Ja, jag tycker om denna tråd. Jag verkar dock ser saker från positiva sidan. Jag har ett fint inlägg där på andra sidan där folk inte kunde förstår hur det kunde ha varit värre. Men på den turen trivdes jag hela vägen (idag var det dock tufft på första hälften).

Lvg/grustur till Älgö på eftermiddagen/kväll. Sonen var igen inte 100% positivt inställd innan glasspaus, men efter det blev det en episk tur. Sonen tåg alla sten och rollers bredvid grusvägen och har klarade nästan alla hinder på en genväg i Hellas. Missade tyvärr att sonen körde nedför trappan från parkeringen till tunneln i Hellas, så ingen bild på det. Hela familjen trivdes väldigt bra!

2024-06-29-20-45-42-679.jpg

2024-06-29-20-47-21-381.jpg

2024-06-29-20-49-01-469.jpg

2024-06-29-20-50-48-742.jpg

2024-06-29-20-52-21-678.jpg

2024-06-29-20-54-38-368.jpg

2024-06-29-20-56-49-608.jpg

Var får man tag på en sådan klenod? ?
Jag fick frågan en gång för snart 10 år sen. Vill du köpa min påhängare? Du är enda av oss som orkar trampa när motorn inte orkar. Först sa jag nej. Men när jag såg att styrrörsemblemet var från Träkvista, Ekerö smälte jag och köpte den. Men det är ingen annan som vill cykla banan med den. Grymt jobbigt uppför.

Snickers-stopp på Västra Götalands högsta punkt. Utsikten är inte mycket att tala om men det står en clown på bordet som gör en på gott humör ändå.
PXL_20240629_142014079.jpg

Sen ett försök till dramatisk bild med cykeln parkerad mot en vindsnurra. Jag fick gå alldeles för långt för att få in allt i bild. Jag har ingen känsla för fotografering. Kort efter detta totalbonkade jag och cyklade skamset sista milen hem i krypfart på GC-väg.
PXL_20240629_151657909.jpg

Vi blev aktiv sent idag efter gårdagens långa och sena tur. Väderprognosen sade regn kl 10, men kl 13 regnade det fortfarande inte. Så vi stack ut för en tur på hemmastigen halv två. Såklart började det regna efter två minuter. Hade glömt hur mysigt det är med ljudet av regn på blad i skogen! Stenar och rötter blev hala som var bra på för enkla stigen.

På bild sonen på "mördarbacken".

2024-06-30-14-21-04-218.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp