[ Trollhättan Happyride ]

Mattias(Thn)

Ny medlem
Tjaba !

Efter att ha sett fler och fler från Thn skriva här, så tycker jag vi samlas och kör en sväng !
Vi samlas vid informationstavlan vid Slätthults motionsgård Onsdag den 11 / 5 kl 18 00.. Vi kör så att alla hänger med och ingen glöms !

På återseende !

/ M

Tjena !

Svängen blir ca 25-30 km, ca 2,5 timma i lugn fart.Inget krav på tempo som sagt. Tänte att vi kör den ganska tekniska banan på slätthult och sedan vidare till skidstugan i strömslund för ett varv där med.
Bara att hänga på !

/ M

Senast redigerad av en moderator:
Jag måste tyvärr upp på Kroppefjäll för att spika eventuell ny banläggning för Karolinertrampet. Du kommer säkerligen att tycka den är ännu bättre eftersom asfalten och en del av grusvägarna är utbytta mot härlig singeltrack, tur för mig att det även är några rejäla backar så att du inte bara försvinner i 'stöket' ;-)

Du kan räkna med en inbjudan för provkörning så fort ja är klar och allt är spikat för en testkörning.

Tyvärr..grrr..
Så var det möte på onsdag vilket betyder att jag inte kan komma. Men tycker det är jättebra initiativ med happyrides i trollhättan så jag följer jättegärna med nästa gång.

//Jesper

Jag såg att ni diskuterade Karolinertrampet, hur är den banan?
Körde Karolinerleden förra sommaren och tyckte den var grymt stökig och snårig, inte alls speciellt rolig faktiskt. Kör ni någon annan sträckning?

Jonas

Ang. Karolinertrampet
Banan är 15km med start och mål vid OK Stugan i Dals Rostock och på tävlingen kan man välja om man vill köra ett eller två varv samt att det finns en 5km bana för småknattarna. Underlaget är växlande och innehåller allt från en kort transportsträcka på asfalt, snabba partier på grusväg, slingrande traktorstigar till lagom tekniska stigar i fin kuperad terräng. Planen är att i år få bort asfalten helt och miska grusvägarna och få detta utbytt mot fina stigar. Inom kort kommer tävlingsdatum spikas (någon gång i september är ett hett tipps) samt att hemsidan uppdateras med detaljerad banbeskrivning och höjdprofil.

Självklart fixar jag en HappyRide i god tid föra för de som vill testa banan.

http://home.swipnet.se/okkroppefjall/ktram04i.html

För de som kanske inte hittar...

slatthult.jpg

Det är alltså på grusplanen framför byggnaden till vänster om kontroll 45 som vi samlas.

KL 18

Hoppas det kommer fler =)

/ M

Tillbaka
Topp