trubbel med kona blast

moffel

Ny medlem
trubbel med kona blast
Hejsan jag har en Kona Blast årsmod 05 drygt 6 månader gammal som jag använder för lättare konditionsträning. Men nyligen så uppenbarade sig ett problem, om man lyfter bakhjulet från marken och sätter snurr på det så hör ett knackande ljud från det, ljudet kommer en gång per varv och samtidigt som ljudet hörs så skevar hjulet till drygt en halv cm. jag trodde först att hjulet helt enkelt blivit skevt men när jag lyssnar på det knackande ljudet så verkar det komma från baknavet. Jag antar att detta går på garantin men det kanske är ett enkelt fel som man klarar att fixa själv. Jag är nybörjare på det här med mtb så min kunskap är rätt så begränsad tyvärr. Är det någon som har haft ett liknande problem och vet vad som kan tänkas vara felet.

trubbel med kona blast
Börja med att ta kontakt med din cykelhandlare, om du har garanti kvar. Är det ett måndagsex till baknav så går det förmodligen på garantin (byte eller reparation), om cykeln är så pass ny.

trubbel med kona blast
Oskar_ skrev:
-------------------------------------------------------
> däcket kanske tar i ramen om hjulet nu är skeft?
> - happy konspiracy - Daa Shit!
> Och kolla in min film :)
> t !x M++ H+ V- Mt++++ Mu Pt----

Kan du inte bara vara tyst ????

trubbel med kona blast
vafan gjorde jag för fel?!

skulle det inte kunna va så, att däcket tar i?!

men flåt då för att man kommer med egna tankar.

Senast redigerad av en moderator:
trubbel med kona blast
Hej igen och tack för era svar, det blir att ta cyckeln till handlaren istället för att ge sig på att meka själv. Hoppas det går fort för dom att fixa så man kan ge sig ut i skogarna igen snart.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp