Trubbel Quarq Riken och Dzero

Domestique

Aktiv medlem
Jag installerade nyss ett Quarq Dzero vevparti på ena hojen - så långt inga problem. När jag skulle köra på den andra hojen som står på trainern och har ett Quarq Riken vevparti så ville den inte koppla ihop sig med min Garmin 810 utan blinkar bara rött. Man ska hata slumpen säger GW så jag tror inte det är ett sammanträffande att det sker när jag precis installerat ett annat effektvevparti efter att ha fungerat utan issues i fem år.
Några hypoteser om vad som kan ha skett? Jag har skapat ett ärende hos sram, men frågar här också.

Det är inte så enkelt att du manuellt behöver ansluta riken i edgen igen? Jag har edge 1030 och två dzero-vevar som jag växlar mellan utan problem. Skulle båda vara aktiva samtidigt och 1030:n valt fel får jag ansluta manuellt.

En snabb googling verkar ge uttryck för något liknande - sensorerna på 810 verkar vara kopplade till vilken profil man kör. Så prova para de olika PM till olika profiler och välj sen profil efter vilken cykel du använder.

Har testat det. Först trodde jag det var batteriet, så jag bytte det. Provade ansluta på nytt i räserns cykelprofil genom att ange sensor-id manuellt - händer ingenting. Grejen är att dioden konstant blinkar rött - normalt är ju ett grönt blink. Kollar jag manualen så antyder det något med mjukvaran. Riken går ju på ant+ medan Dzero på ant+ och bt. Jag uppdaterade programvaran på Dzero med min iphone, bt och SRAM-appen i fredags. Hade det inte låtit så långsökt hade jag nästan kunnat tro att den också påverkat Riken och så att säga kört in fel programvara i den.. Jag ska prova ladda ner den äldre Quail-appen och testa med en ant+ adapter och se om det går att få kontakt med Riken den vägen. Det är VÄLDIGT mystiskt att den börjar strula i samma veva (!) som jag installerar det nya vevpartiet.

Tillbaka
Topp