Tryckluft - Presta/Schrader och inte adapter

Bullabus

Ny medlem
Hejsan cykelvänner!
Har på jobbet tillgång till tryckluft att pumpa cyklarna med. Har kört med vanliga luftpåfyllare och prestaadapter men antingen så är vi en bunt okunniga tekniker och ingenjörer men adaptrarna vi testat bara sviker när man ska pumpa. Har testat några olika luftfyllare också med samma resultat. Någon som har förslag på något fiffigt arrangemang med manometer? Hade tänkt ta en vanlig luftfyllare från typ Biltema och konvertera en slang från en vanlig fotpump men finns det verkligen inte någon färdig sådan manick att köpa? Och ja, tro mej, jag har googlat.....

Tycker själv smidigast använda luftspåfyllaren m. manometern samt adaptern,bara trycka ner o fylla upp t. rätt luftsmängd.

Sök på Prestaflator, finns länk i forumet, köpte en sån slang gör några år sedan o satte på en manometer så jag slipper hålla på med en adapter...

Vernersson sa:
LHelge sa:

Det där SKS kombimunstycke är en j*vla styggelse till skit.
Förr eller senare hänger ventilen sig och hur man än beter sig strömmar luften ut ur fel hål.

+1
Jag svär ve och förbannelse varje gång jag måste använda min Rennkjompressor för att jag inte beställt ett annat munstycke.
Och varje gång jag skall beställa har jag glömt vilket man skulle ha...

Inget jag råkat ut för än, använder den i stort sett bara för att poppa tubeless däck. Fylla på lite luft gör jag med handpump.

Tack för förslagen! Anledningen till att vi inte skaffar hand/fotpump är att de har för lätt att försvinna med firmor som hälsar på. Tryckluftsmodell är det inte många som har nytta av hemma.

Det där SKS kombimunstycke är en j*vla styggelse till skit.
Förr eller senare hänger ventilen sig och hur man än beter sig strömmar luften ut ur fel hål.
Vilka erfarenheter finns med SKS EVA huvudet?
SKS_EVA.png

Jag har också en cyclos som ovan. Några hundringar dyrare än att försöka byta slang på biltema grejor. Det sved men det går över

Tillbaka
Topp