Trygga köp med Sportson södermalm

bjornsu

Medlem
Att köpa cykel innebär mer än bara priset du får på din cykel. Ska man använda cykeln mycket vill man också vara säker på att cykelhandlaren är vettig att ha att göra med och kan leverera vettig service osv.

I somras köpte jag mig en Sunn Radical från Sportson södermalm. Allt har funkat kanonbra och jag är jättenöjd med en bra cykel. För två veckor sedan var jag i Hammarbybacken och knuffade lite och i landningen efter ett hopp hördes ett mycket olycksbådande knak. Fästet till pistongen på bakdämparen hade gått av. Inget kul tänkte jag och kände samtidigt att jag inte hade använt cykeln utanför dess tänkta användningsområde så det borde gå på garanti.

Nu till varför jag varmt kan rekommendera Sportson och ilikebike till alla som går i cykel-köp-tankar.

När jag kommer hem tvättar jag av cykeln, tar en bild på skadan och skickar ett e-post till Sportson och frågar hur jag ska agera. Mindre än 2 timmar senare (på en söndag) har jag ett svar som förklarar att skadan går på garanti och att jag kan få en lånedämpare tills min är fixad. Tre dagar senare går jag förbi Sportson och får en lånedämpare och lämnar in min trasiga. De hör av sig när dämparen är fixad.

Jag är så klart helnöjd och vill nu dela med mig av min erfarenhet till andra.

Låter som Sportson Södermalm :)
Kan bara instämma i att de är bland de bästa på service och känsla för cykling.

Det låter kanon, särskilt det snabba svaret och framför allt att du fick en lånedämpare, minst guldstjärna av 3:e graden till butiken.
Att ta hand om en trasig produkt på garanti är kanske mer en självklarhet, men det kan ju göras med olika attityd vilket i slutändan avgör vilken nöjd-kund-känsla som uppnås...tydligen bra i detta fall.
Ska ta mig tid när jag är i Sverige i sommar och besöka alla de där trevliga butikerna ni berättar om här och träffa alla charmtrollen som jobbar där...

Sportson Södermalm har nästan alltid fixat biffen med ett leende åt mig. Göttigt att träffa killarna i DH spåren dessutom, jag gillar cykelhandlare som cyklar :)

Det där låter ju bra. Snyggt jobbat Sportson Södermalm, men ärligt det är ju så här NORMAL service skall vara! bra serivice är ju någonting utöver det vanliga.

Synd att så många har så dåligt sugservice så att normalt proffisionellt beteende ses som ngt extra. Missförstå inte, gillar bra service och SS verkar ha bra koll på vad som är just bra service.

bara en reflektion...

För de gillar gubbar ;-)

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Min favorit är de gulliga killarna i Alvik. ;)

olzone skrev:
> Det där låter ju bra. Snyggt jobbat Sportson
> Södermalm, men ärligt det är ju så här NORMAL
> service skall vara! bra serivice är ju någonting
> utöver det vanliga.

Alla har väl olika krav på service men...
"Mindre än 2 timmar senare (på en söndag) har jag ett svar som förklarar att skadan går på garanti"
Jag tycker att detta är "någonting utöver det vanliga"

> Synd att så många har så dåligt sugservice så
> att normalt proffisionellt beteende ses som ngt
> extra.

Jag har full förståelse för att _du tycker_ "att så många har så dåligt sugservice".

/Lars.E (som känner sig extra dryg idag)

Lars.E skrev:
> olzone skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det där låter ju bra. Snyggt jobbat Sportson
> > Södermalm, men ärligt det är ju så här
> NORMAL
> > service skall vara! bra serivice är ju
> någonting
> > utöver det vanliga.
>
> Alla har väl olika krav på service men...
> "Mindre än 2 timmar senare (på en söndag) har
> jag ett svar som förklarar att skadan går på
> garanti"
> Jag tycker att detta är "någonting utöver det
> vanliga"
>
>
> > Synd att så många har så dåligt sugservice
> så
> > att normalt proffisionellt beteende ses som ngt
> > extra.
>
> Jag har full förståelse för att _du tycker_
> "att så många har så dåligt sugservice".
>
> /Lars.E (som känner sig extra dryg idag)

:) Man skall vara jävligt mätt på uppassning om man tycker att 2tim är en normal service på en Söndag.

/Pär.S - (alltid dryg :)

olzone skrev:
> Synd att så många har så dåligt sugservice så
> att normalt proffisionellt beteende ses som ngt
> extra.

Är lite nyfiken. Händer det ofta att du får bra sugservice hos din LBS?

Tillbaka
Topp