Trysil, parkera cykeln på hotellet?

magedb

Aktiv medlem
Ni som varit i Trysil och cyklat och bott på hotellet, hur har ni gjort med cykeln?
Fick svar från dem att de inte vill ha några cyklar på rummen då de var rädda för oljespill. De hänvisade till bagagerummet eller skidförrådet, men de känns ju sådär.

Ha de gött Haj!

Hotellet vill inte ha kapitalstarka gäster med dyra cyklar under lågsäsong alltså? Låter som bra bussiness plan...

Om det mot förmodan förekommer oljespill får de väl ta betalt för det på samma sätt som skadegörelse. Vad är problemet egentligen?

Jo jag blev lite förvånad också. Jag har burit min cykel fram och tillbaka genom lägenheten vid varje runda i två år och de sista som skulle hamna på golvet är en olja. Lite damm och torkad lera kanske, men de sopar man ju lätt upp.

De skulle ju kunna införskaffa några displayställ om de nu är så nervösa.

Kan de garantera att din cykel står kvar om du ställer den i något förråd?

evirob sa:
De skulle ju kunna införskaffa några displayställ om de nu är så nervösa.

Kan de garantera att din cykel står kvar om du ställer den i något förråd?

Skulle inte tro att de tar något ansvar över cyklarna. Har de receptionen öppet dygnet runt så antar jag att de kan hålla lite koll iaf. Så att ingen kliver in med bultsaxen och börjar plocka. För man lär ju ta med alla lås man har om de ska stå där.

Har varit där 2015 och 2016, tre dyra cyklar i skidförrådet varje gång. Fast- och ihoplåsta med abus + extra vajrar. Inte hört eller sett några problem när vi varit där.

Radisson blu alltså.

Var där i somras, de hade då ställt in skidställen o låsa fast hojarna i då och till garagen har ju bara de boende med nyckelkort tillgång så det funka rätt bra men givetvis bra lås är ju minimum ändå.
Funka kanon i övrigt, hissen rakt ner i garaget och upp på hojen o ut. Grymt bra i övrigt!!

fillefisch sa:
Westman sa:
Har varit där 2015 och 2016, tre dyra cyklar i skidförrådet varje gång. Fast- och ihoplåsta med abus + extra vajrar. Inte hört eller sett några problem när vi varit där.

Radisson blu alltså.

Vilken modell på Abus?

Granit plus, 2st + vajrar genom ram, hjul och fast i skidställ inne i garage med videoövervakning och keycardaccess.

Jag brukar noja men t o m jag vågade här..

Tillbaka
Topp