Tubdäckstråden
Köpte bättre begagnat från Happy till väldigt bra paketpris, bara ett baknav som behövde service.Sådana däck försökte jag beställa men var slut hos leverantören. Fick snåla med Pro versionen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köpte bättre begagnat från Happy till väldigt bra paketpris, bara ett baknav som behövde service.Sådana däck försökte jag beställa men var slut hos leverantören. Fick snåla med Pro versionen
Köp Continental istället. Vittoria är lika punkasäker som en fiskehåv.Hej,
Fick punka på ett tubdäck förra helgen och det är nog tredje totalt som jag får byta nu på 3 säsonger varav denna säsong bara bestått av typ 12 mil än så länge.
Har köpt billiga Vittoria på amazon tidigare men är det dags att köpa annat eller har jag otur mest?
Jämför med pendlaren där 1 punka om året är max typ och den går ju genom grus o annat hela tiden utan punka (däck o slang på den) men 12 mil i veckan året runt.
Vad åker ni andra med och hur ofta får ni punka? Har nog inte blivit mer än 40-50mil föregående år som riktvärde.
Nedan däck är de jag har testat hittills.
Vittoria Tubular Rally 25-28 "Cr/Cr/ne v/kusavimbika, mavhiri asina ruzivo mukuru, multicorlor dema, 25-28 : Amazon.se: Sports & Outdoors
Vittoria Tubular Rally 25-28 "Cr/Cr/ne v/kusavimbika, mavhiri asina ruzivo mukuru, multicorlor dema, 25-28 : Amazon.se: Sports & Outdoorswww.amazon.se
Tack. Finns det några i liknande prisklasser? När jag sökte nu var det 5-600kr och uppåt/däck jag hittade?Köp Continental istället. Vittoria är lika punkasäker som en fiskehåv.
Tvivlar på det. Håller med om att det är rätt saftiga priser på däck nuförtiden. Du kan nog få ett billigare bildäck för samma pris.Tack. Finns det några i liknande prisklasser? När jag sökte nu var det 5-600kr och uppåt/däck jag hittade?
Får böja ut ramen lite o leta nya dimensioner då kanske :)Tvivlar på det. Håller med om att det är rätt saftiga priser på däck nuförtiden. Du kan nog få ett billigare bildäck för samma pris.
Fan vet. Jag har kört rätt många mil med tuber nu och inte fått någon punktering, har Vittoria Rally träningsdäck iofs, så inga ”fina” sulor utan lite kraftigare doningar. En stor fördel med tubdäck är att de är lätta att hitta lätt begagnade hos cykelintresserade personer som gått över till kanttråd. Fina hjul till bra pris dyker upp titt som tätt också.Är det lättare att hitta däck för kanttråd i prisklass ca 300kr/däck som är mer punkasäkra? Har fälgar från samma tidsera som en granne nog skulle kunna hjälpa till att byta naven/ekrar på så de funkar fortsatt på cykeln.