Tubhjulspanik inför VR
Lämnade in mitt bakhjul till LBS för att limma på ett nytt bakdäck då det gamla var slitet. När jag plockade ner tuberna i garaget var båda tomma på luft men det brukar dom ju vara efter någon veckas inaktivitet. Jag pumpade upp framhjulet till arbetstryck men upptäckte igår eftermiddag att det var helt tomt! Detta har skett på ca 12 timmar. Pumpade upp det igår kväll igen och imorse var det väldigt mjukt igen. Så någon form av pyspunka har tydligen utvecklats i garaget. Sist jag körde på det funkade det U.A. Nu är frågan, med tanke på att det är ont om tid att hinna limma ett nytt däck enligt konstens alla regler innan VR vad ska jag göra? Trycka i en burk Pitstop spray och hoppas att det håller? Paniklimma på reservtuben som är förlimmad?
Däcket som sitter på är ett Vittoria och det sitter en Vittoria ventilförlängare som möjligtvis kan vara boven i dramat, finns det någon möjlighet att kolla detta utan att ta loss däcket?
Däcket som sitter på är ett Vittoria och det sitter en Vittoria ventilförlängare som möjligtvis kan vara boven i dramat, finns det någon möjlighet att kolla detta utan att ta loss däcket?