Tummen upp för CRC

Buddha

Aktiv medlem
Tummen upp för CRC
Beställde lite småpryttlar i fredags morse. Idag när jag kom hem låg det en avi i brevlådan. Snacka om snabb leverans!

Lade för en tid sedan en order hos CC, som tog 6(!) dagar på sig för att endast registrera ordern som mottagen!!

Skickade även ett mail igår till CRC, som besvarades imorse.

Hädanefter läggs alla mina beställningar hos CRC! Man blir ju så glad när det funkar som det ska!

/B

Edit: LAdes i all hast upp på "fel" ställe. Ska ju så klart in under Butiksrecensioner...! =-)

Senast redigerad av en moderator:
Tummen upp för CRC
Håller med!! Jag och en kompis beställde var sin hjälm från CRC i torsdagskväll (ca kl 22,30). I morse kl 7 ringde Posten till min kompis och sa att de hade ett paket som inte fick plats i brevlådan och att de därför skulle komma hem till honom med det. Grym skillnad från cyclecomponents!!!

Tummen upp för CRC
Kan bara instämma. Jag beställde också en hjälm (Giro E2) från CRC en tisdag och fick avin på fredagen samma vecka. Därmed blir det likadant här med, att det som skall beställas, beställs från CRC i fortsättningen.

Detta borde man kanske lägg till Butiksrecensioner till förmån åt CRC.

// Miche

Senast redigerad av en moderator:
Tummen upp för CRC
Jag är också helt förälskad i Chainreactioncycles. Om svenska Cyclecomponents visste att de är så mycket långsammare och dyrare än denna fantastiska firma skulle de skämmas! Man fattar inte att grejerna skickas från England, det känns som om de skickas från kvarteret intill!

Desstuom gillar jag deras valutaomvandlare; "Swedish krona".

Förresten: Nu rear de ju ut Cannondaleramar, har ni kollat?

Tummen upp för CRC
Det är Cyclecomponents helt på det klara med faktiskt, de har sänkt sina priser på bl.a. Marzocchi gafflar så att de är billigare än Chainreactioncycles på dom. Tyvärr så räcker inte låga priser, snabba leveranser smäller högre också när man ska beställa. Vi får önska Cyclecomponents lycka till kampen om kunderna, det är bra med konkurrens!

/Leo - handlar oftast på CRC

Tummen upp för CRC
Jag plocka på den nyss så det blir en runda i morgon och då med nya hjul oxå! Ett par nya Crossmax SL!
Du ska få en rapport om gaffeln senare.

Tummen upp för CRC
CrossMax SL också??? Wow, måste va en grymm cykel du har. Full XTR också? Kan man få veta vilka komponenter du har och vilken ram du kör på?

Tummen upp för CRC
Jag har en Giant NRS kolfiber, BBB kolfiber styre, Pazzas kolfiber stolpe, SLK sadel,däck RACING RALPH, resten XTR förutom dreven fram som är BBB.

Tummen upp för CRC
Tobbe, jag vill inte stressa upp dig alltför mycket nu, men jag har lite funderingar kring hur man kapar styrröret, är det annorlunda att kapa carbon mot alu?
Och den där remoten, måste man kapa vajern och höljet eller ska man köra på den längden den kommer i?

Och sist men inte minst, vore kul med en bild på hojen med Crossmax och SIDen på...

Men stressa inte upp dig, jag är bara väldigt nyfiken av mig...

Tummen upp för CRC
Ingen fara att jag blir stressad,det är bara kapa carbonröret med bågfil inga problem , men du ska inte ha en vanlig stjärna i carbonröret som på alurör, det finns speciella expandrar till dom. Och remoten är lugnt oxå du får kapa hölje och vajer precis som när du kapar till växlarna eller bromsarna.
Ska fixa en bild om jag nu kan lägga in den....

Tummen upp för CRC
Nu måste det vara Schenker som spökar med frakten igen. Jäkla tid tar de i alla fall.

Parcel tracks

Date Time Location Tracking Event

16-08-2004 09:24 Delivery Agent - SWEDEN Out for delivery
15-08-2004 22:04 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
13-08-2004 15:00 Delivery Agent - SWEDEN Parcel in warehouse
13-08-2004 01:45 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
11-08-2004 20:07 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
11-08-2004 04:48 Delivery Agent - DENMARK Sorted in foreign hub
10-08-2004 14:52 Delivery Agent - NETHERLANDS Sorted in foreign hub
10-08-2004 00:34 International Hub Sorted in hub
09-08-2004 22:36 International Hub Sorted in hub
09-08-2004 22:34 International Hub Left origin country

Tummen upp för CRC
Det är den stora nackdelen med Chainreaction tycker jag, dom har ofta ingen koll på vad dom säljer utan löser sånt i efterhand om kunden skulle klaga. Jobbigt när det står en sak i texten och bilden visar en helt annan modell t.ex.

Tillbaka
Topp