Tur: Torrekullaleden 8/7

feffemannen

Aktiv medlem
Tänkte ta mig en tur imorgon i Sisjö-området, Göteborg. Antagligen blir det Torrekullaleden medsols med möjlig förlängning gula och/eller gröna slingan. Det kommer ta ungefär två timmar.
Jag jobbar fortfarande så 18 eller 19 vore en bra tid, men är ganska flexibel.

Någon som hänger på?

f

Jag och LEAF ska faktiskt ut på torrekulla idag, vi kör på dan dock, så om någon är sugen och hänga
på är det bara att dyka upp vid sisjöns västra parkering kl 1300.

Inte någon som har lust ikväll eller fredag kväll? Hade gärna hakat på imorgon men flickvännen/sambon fyller år imorgon så det är nog inte uppskattat att jag sticker ut då.

Det bör väl funka ikväll också för min del. Men som sagt inte på dagen... jag sitter här och försöker däva mitt dåliga samvete för att jag inte jobbar... ehhh...

f

Oki, nu slutar jag bygga kompost för idag. Sticker tillbaks till göteborg innom 30 min antagligen. Är du på för ikväll så säg bara till.

cyklade torrekullaleden idag med bobster, mycket trevligt. det var torrare än vad vi trodde, dock en del lerhål. hoppas ni får en god tur!

feffemannen, jag kör gärna imorgon torsdag.

När kommer du loss tidigast?

Har ett ton sten att ta hand om på morgonen annars är jag fri som det ser ut nu. :-)

//Jonas

Jag ger upp. Klarar inte av att sitta och jobba med så fint väder ute. Hör av dig Jonas så fort du är klar för en tur så är jag klar!

f - 0730385181

Njae, inte riktigt. Från Oxsjön körde vi Sandsjöbacka/Torrekullaleden söderut för att sedan svänga av vänster in på grön/gul. Sedan följde vi gul (tror jag) tills vi kom in på Sandsjöbackaleden igen och följde den norrut tillbaka till Oxsjön.

Tror det stämmer.

f

Aha, den gula som sedan övergår till en lång grusvägsbit som går svagt nerför tillbaka mot Oxsjön/Sisjön? Körde den förra veckan, fanns en hel del "varianter" man inte testat där innan.

/Leo

Njae, vi tog gula medsols, dvs grusvägen ledde bort från Oxsjön. Precis efter grus/traktorvägen kommer en liten stigpärla som är helt underbart rolig att cykla!

f

Vi kommer fram till backen jag talade om förra veckan Leo.
Den goa leriga stubbiga steniga som kommer efter det att man kommer ur skogen korset torrekulla leden.

Visar den gärna vid tillfälle, klippte den för andra gången i år.

//Jonas

Tillbaka
Topp