Turer Eskilstuna?

Viperius

Ny medlem
Turer Eskilstuna?
Hej, jag ska snart flytta till Eskilstuna för studier. Har ingen som helst koll på hur stan ser ut och skulle vilja veta vad det finns för bra mtb turer att tillgå där med omnejd. Tack!

Turer Eskilstuna?
Snart börjar cykelträningarna igen ute i vilstaskogen. Tisd o tors 18.00.
I Vilsta finns det mycket stigar men det beror ju lite på vad man gillar att köra. Vi brukar cykla i kronskogen, odlaren, kjula och vilsta. Det finns många leder men jag känner inte till alla en som är rolig är gyllenhjemska leden, vi brukar börja i årby och köra till sundbyholm.
Lite lustigt att ditt första inlägg här på happy blir en fråga om köra i eskilstuna, välkommen förresten.

Turer Eskilstuna?
Utöver det som Micke L föreslog så finns det en trevlig 10 km-slinga i Torshälla (7 km från etuna centrum) som jag gärna kör, vid OK Tor.

Turer Eskilstuna?
Välkommen till E-tuna om ett tag då :) Jag kommer börja rulla lite i vilstaskogen också. Dock förhoppningsvis med en FSR.. inte så lämpat kanske men jag bryr mig mindre :) Vore kul att ses någon gång.

Mvh Johan

Turer Eskilstuna?
Det går även att cykla Sörmlandsleden från Vilsta söderut mot Hållsta om man vill "hänga" söder om stan, dock är den lite snårig bitvis men det kanske löser sig naturligt om fler hittar dit :-)

Turer Eskilstuna?
Hallå

Cliff B: Jag tror inte att det är förbjudet att köra i Årbys löparspår, men brukar vi hålla oss ifrån, de är så pass snabba att man lätt skrämmer livet ur folk när man kör där. Under den mörka årstiden så är det däremot kanon att köra med pannlampa där.

Ett bra tips är dock den del av Gyllenhjelmska som går mellan Torshälla och Årby. I mitt tycke den del av G:hjelmska som är värd att cykla.

Annars så är Vilsta bra. Jag har precis flyttat till Borsökna och det finns en del bra härute också. Skogarna kring Lagersberg och Ekeby är fina också.

Snart måste vi få ihop en H-ride E-tuna... men jag har nästan gett upp.

//Erik

Turer Eskilstuna?
Erol:
Vart mer exakt kring Borsökna, Lagersberg och Ekeby menar du?

Jag cyklar mest i Vilsta och söderut mot Hållsta och till viss del i Hugelsta, men det är mest grusväg. Alltid kul med lite nytt att upptäcka.

H-ride vore kul...

/Andreas

Turer Eskilstuna?
Cliff Barnes skrev:
-------------------------------------------------------
> Erol:
> Vart mer exakt kring Borsökna, Lagersberg och
> Ekeby menar du?
>
> Jag cyklar mest i Vilsta och söderut mot Hållsta
> och till viss del i Hugelsta, men det är mest
> grusväg. Alltid kul med lite nytt att upptäcka.
>
> H-ride vore kul...
>
> /Andreas

Tjena,

Ursäkta sent svar, har vart bortrest...

Vid skogstorpsrondellen finn det ett antal stigar in i skogen, och där finns det mycket att upptäcka. Men kan ta sig därifrån på stig till Borsökna och upp mot Ekeby (man får blanda in en del grus och cykelväg då...) samt Stenby.

Jag kommer att köra ett pass i rejält svettotempo på lördag samt eventuellt även söndag då familj kommer på besök. Det blir ett hop-plock av det som jag tycker är roligast i Vilsta samt Lagersberg och Stenby. Om någon är sugen på att bli lite trött så kan ni höra av er via PM.

//Erik

Tillbaka
Topp