Turer i Floda / Lerum

gertaxel

Ny medlem
Turer i Floda / Lerum
Jag är lite trött på att träna själv inför Bockstensturen eller bara vara ute och leka. Finns det några hugade cyklister i Flodatrakten, som vill med på en tur då och då. Kommer att köra en långtur på Lördag eller Söndag....

Vet ni att man kan dopa sig med bönner när man cyklar i norge. Har sina risker när man klättrar.

Bilagor

• DSC00095.JPG
    DSC00095.JPG
    61.2 KB · Besök: 22
Turer i Floda / Lerum
Bor i Floda faktiskt, var ute på en tur runt uddared i Fredags senast.

scrap du bor väl i Lerum har jag för mig?

Jag och några till har byggt tre till fyra downhillspår nerför uddaredsberget, finns även lite hopp och drop. Har funderat på att organisera någon happyride här ute. Om det nu finns intresse, är ju ändå 60 fallmeter =)

Turer i Floda / Lerum
Är gärna med och leker. Säg bara till. Kan vara lite svårt att komma loss då jag har familj. Kul ställe att bygga på vore Långåsa lider, mellan Högsboholm och Viebovägen. Där är det nästan 90 m drop och asfaltsväg att cykla upp på igen.

Turer i Floda / Lerum
Versus: Jag kommer gärna och testar era downhill spår någon dag! Har du några bilder där ifrån får du gärna posta några.

Turer i Floda / Lerum
Tänkte köra långtur på Lördag.... 3-4 timmar. Starta vid ca 14:00. Är någon intresserad av detta om Vädret inte är för ruttet? Start vid låga bron 14:00. Vart är öppen fråga, men gärna med mkt klättra och nefför......tex Tollered, Jordås och tillbaks. Mkt grusväg tyvärr.

Versus, var startar era stigar i Uddared?
Jag jobbar inte denna vecka så jag tänkte köra några turer på em. i veckan. Vore kul att prova spåren där. Är det ni som byggt bryggan högt uppe i luften nedanför Björnbärsvägen?

Turer i Floda / Lerum
Ursäkta för lite trådkapning - Versus: var ligger dh-spåren? Jag bor i Lerum och hakar gärna på på lite utförs-lattjo!

/ Andreas

Turer i Floda / Lerum
Jag bor i Floda och är intresserad av att träna tillsammans. Jag kör mkt mot norsesund/gallvik och skogsstigar tillbaka, bort mot tvärsjön o uspen och skogarna mot Gråbo. Ska ut nu idag på en kort tur.

Turer i Floda / Lerum
Hej Uspen.

Precis där jag kör. Kör gärna tillsammans men kan bara em denna vecka, utom Fredag / Helgen. Kör som sagt lite långtur på Lördag 14 om du vill hänga med. Tänkte överleva Bockstensturen,

Versus......
var uppe i Uddared. Nu var det mer ramper än sist jag var där.....antar att ni inte byggt färdigt ännu, då vissa landningar är tvivelaktiga / inte finns om man inte gillar tvärstopp i stenrös.
Vissa ser dock riktigt fina ut, men där var snorhalt nu.

Tyvärr är jag för mycket lycra-kille för slika drops. Fast jobb och familj att försörja. Funkar inte med lårbenen uppkörda i lungorna.

Kör gärna down-hill men med mera flow.

Turer i Floda / Lerum
Atlasturen.
Bockaberg(Floda)-Härsjönäs-Blomsholm(sv/vit)-Härsjödamm(Härryda)-Härskogsvägen(Grön/vit)-Långetjärn-Maden-Dala-Högäset-Tvärsjödal-Bockaberg.
ca35km XC-långloppsterräng, växlande stig och skogsvägar, kupperad.

www.ikymer.se/cykel/bockaberg2008info.pdf

Senast redigerad av en moderator:
Turer i Floda / Lerum
Japp trist med ryggen, jag var nästan bra i Juni efter problemen i januari :-(

Jag loggar med en Garmin Edge 205 och laddar upp dom på Motionbased.
Jag lägger in dom i Garmins traningscenter oxå men jag vet inte varför egentligen för det programmet är kass. Kanske mest för att spara dom lokalt

Turer i Floda / Lerum
OK, jag får nog skaffa någon riktig GPS istället......

Blir ingen tur i Floda på Lördag för mig. Åker till Sandsjöbacka med några polare istället.

Tillbaka
Topp