Turförslag i Hellas?

bugge

Ny medlem
Turförslag i Hellas?
I morgon dumpar jag ungarna på Grönan så de får härja där några timmar. Under tiden tänkte jag passa på och besöka Hellas som man hört talas om så mycket på happy. Därför undrar jag om någon kan ge några snabba svar/tips:

-Är det lämpligast att utgå från Hellasgården?
-Gröna/blå spåret en bra kombination?
-Lätt att hitta utan karta?
-Tips på något som bara "måste" köras när man nu är där?

/J

Turförslag i Hellas?
Funkar det tidsmässigt så häng på här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1203071

Jag tänkte väl beta av några av klassikerna och personliga favoriter. Dyker någon som hittar bättra upp så är det alltid skoj med en stigfinnare att följa.

Dina frågor:

-Hellasgården kan man utgå från, oftast kör man dock från Hammarbybacken för att få med Sicklaskiftets stigar.
-Grön/blå är en helt grym kombination, men du ska köra blåa ut och gröna hem. Räkna med åtminstone 3-4 timmar för den.
-Det finn hur mycket stigar att välja på, de flesta är roliga att cykla. Har man aldrig kört där förut kan det nog bli lite gyttrigt med alla stigar.
-Gula har ett fantastiskt avsnitt med fin utsikt och teknisk cykling. Men det finns många andra "måsten"

Turförslag i Hellas?
Jag träffade på sideshow som visade mig rätt bland spåren. Tack för det. Började köra blåa spåret, tog en fel sväng nånstans så jag körde i en cirkel och kom ut där jag började så småningom. Körde sedan en snutt på grönt och sedan gult spår runt sjön. Sedan körde jag en massa småstigar här och där och letade till slut upp blåa igen och körde i andra riktningen. Riktigt kul cykling även om en hel del var alldelses för svårt för mig. Klart värt nya besök. Helst med guide. :)
image-upload-85-776613.jpg ht=544

Turförslag i Hellas?
Tjena Bugge, glömde bort att nämna lite mer detaljerade vägbeskrivningar som att blå övergår i ett vanligt motionsspår en bra bit. Bra att du hade roligt trots den dåliga vägledningen... Vi kanske syns i spåret lite senare.

Turförslag i Hellas?
tja kolla in www.jogg.se och till vänster hittar du " jogging rundor" ( riktiga kartor )dom har gjort egna rundor och det går garanterat cykla dom mesta, jag har mött massor av mtb då jag knallar med hunden,

lycka till :)

Turförslag i Hellas?
bugge skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag träffade på sideshow som visade mig rätt
> bland spåren. Tack för det. Började köra blåa
> spåret, tog en fel sväng nånstans så jag
> körde i en cirkel och kom ut där jag började
> så småningom. Körde sedan en snutt på grönt
> och sedan gult spår runt sjön. Sedan körde jag
> en massa småstigar här och där och letade till
> slut upp blåa igen och körde i andra riktningen.
> Riktigt kul cykling även om en hel del var
> alldelses för svårt för mig. Klart värt nya
> besök. Helst med guide. :)
>

Hade tänkt att cykla där någon dag när jag fått mina bromsar :) Vad kom du fram till var bäst att cykla? Ska man följa blåa eller gröna skyltar eller följer man inga alls? Ända erfarenheten jag har av Hellas är att jag har åkt längdskidor i något spår där förut :P

Tillbaka
Topp