Turtips nära GBG/Norr om Gbg

Botul

Ny medlem
Jag ska inom en snar framtid flytta till GBG, närmare bestämt Lundby och undrar om det finns några stadsnära skogar att köra i. Helst vill jag inte behöva cykla genom stan och det vore skönt om de låg så nära att man kunde köra typ 1-2 timmar efter jobbet bara. Tack på förhand

Hisingsparken är väl det närmsta området att cykla i för dig gissar jag. Använd sökfunktionen så hittar du säkert trådar med kartor och bilder därifrån. jag har tyvärr inte cyklat mer än asfalt på ön hittills. Vill du sen med på turer lite längre bort så är Torslanda, Kortedala, Delsjön och Änggården inte så långt bort.

/ J

Framförallt så kommer du hitta flest turer att haka på i Delsjön och Änggården, och det är lätt värt att cykla en liten bit genom stan för att få cykla i grupp med alla trevliga happyiter.

Frostic skrev:
-------------------------------------------------------
> Sök på Skogome så hittar du en del exempel på
> turer som ligger ganska nära Lundby.
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1096618/10977
> 34#msg-1097734
>
> Torslanda har fina stigar också, men
> transportsträckan dit ut är väl lagom
> underhållande.
>
> Vill du ha oändligt utbud med roliga stigar så
> skall du ta dig till Delsjön som Jay nämnde, det
> tar väl cirka 25 minuter från Lundby i hyfsat
> tempo. Att bara cykla i närområdet blir nog
> snabbt tråkigt.

Kan du tipsa om några stigar i Torslanda?? Jag flyttar ut dit snart och funderar på att köpa en skogskompis till racern.

Jesper_H skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan du tipsa om några stigar i Torslanda?? Jag
> flyttar ut dit snart och funderar på att köpa en
> skogskompis till racern.

Jag var med på en riktigt bra ride i Torslanda en stekhet dag i somras:

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1170188/1173613

Många fina stigar. Vet inte hur det ser ut nu på vintern dock.

Jag bor i Lundby, Tolered, och det är Hisingsparken som gäller. Där ifrån kan man ta sig långt. Ut mot Säve och Tuve till exempel. Det finns en del roliga stigar i alla fall. Dessutom tar det inte lång tid till stan. Cykla till Delsjön tar ju nån halvtimma i lagom tempo sådär, och det är inte längre till Änggården.

Tillbaka
Topp