[Turtips] NICK-spåret

[Turtips] NICK-spåret
Hej Jörgen.

Tänkte fråga var det i år du har lagt upp denna spår(30 mars) eller förra.
Jag tänkte på den stora motorväg bygget och mistänker att den sträckan som går vid kymlinge länken 279 är borta. Vet du någonting om detta?

[Turtips] NICK-spåret
NICK är ett jättefint spår, i år är det faktiskt aningens bättre skyltat än tidigare säsonger.
Dock kör man alltid vilse någon gång, trots att jag cyklat ett antal gånger i ursvik, så kan absolut bli bättre skyltat i NICK.

Var ok i backen idag :)

[Turtips] NICK-spåret
Kan nog vara dax för en slyröjar-/skyltkompletteringsrunda någon dag framöver. Vi fick ett 20-tal nya skyltar för nån vecka sedan så det finns möjlighet att märka upp lite bättre där det behövs. Något särskilt ställe som du kör fel på?

//j

[Turtips] NICK-spåret
Fram till gamla "vägskälet" (NICK/Genvägen) är det riktigt bra skyltat, efter långa och jobbiga rotmattan/stenmattan uppförsbacken blir det sämre och sämre i.m.o.

Vill ni ha hjälp med slyröjning/skyltning, hör av er med lite framförhållning så är jag med och hjälper till.

[Turtips] NICK-spåret
Nick är ju rolig!
Jag körde spåret för första gången idag. Som vanligt är jag lite vilse första gången jag kör spår men skyltningen var helt ok. Lite väl lerigt då jag inte har någon trädgårdsslang för tillfället och förvarar cykeln i min 1:a men det var väl väntat med tanke på hur mycket det regnat på sistone. Lyckades tappa framskärmen någonstans på spåret också.

Jag kommer helt klart återkomma till Ursvik :)

Tillbaka
Topp