Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enligt länken som postades två minuter före ditt inlägg en duo med namnen Gabriella Ekström och Petter Barrling. Själv har jag inte hört talas om någon av dem men så tittar jag inte på så mycket andra sportsändningar än cyklingen på Eurosport.me.I.am sa:Kom vi fram till vem som skall kommentera? (i TV4:s sändningar alltså, inte här)
me.I.am sa:Nja, blir Eurosport med Vacchi.
Jag tycker vi i sann Happy-anda ska dissa TV4 totalt, och helt bortse från att det är positivt att någon svensk kanal sänder från TdF. Vad tycker ni?
emmer sa:me.I.am sa:Nja, blir Eurosport med Vacchi.
Jag tycker vi i sann Happy-anda ska dissa TV4 totalt, och helt bortse från att det är positivt att någon svensk kanal sänder från TdF. Vad tycker ni?
Nä, så kan vi inte ändra på det. Nu har ju alla unisont dissat Eurosport med avseende på kostnad, avbrott, avbruten sändning med övergång till golf (tennis, fia med knuff, nordjylländska husmodersmästerskapen i winebrödsbakning) och totalt misslyckade appar och abonnemangsformer. Vi kan ju inte börja hylla eurosport helt plötsligt...
clnr sa:Petter Barrling är fotbollskommentator på TV4/CMore. Så det är väl en risk att Gabriella får sitta och berätta för honom hur cykling fungerar (Lex Fagerlind).
Blir ju bättre och bättre det här. Kollade bara hans wikipedia-sida. Någon borde ta och uppdatera den med infon.Oscar Camenzind sa:Barrling har enligt sin LinkedIn-sida följt tre TdF på plats för radiosportens räkning så det finns hopp om livet. Att han dessutom cyklat uppför både d´Huez och Ventoux måste ju ge ett gäng Happypoäng.
https://se.linkedin.com/in/petter-barrling-8a888882
AxelSthlm sa:Det ju lite lustig att ta upp att man cyklat på Linkedin.
emilh sa:AxelSthlm sa:Det ju lite lustig att ta upp att man cyklat på Linkedin.
Oj vad jag plötsligt kan dryga ut min LinkedIn-profil!
Supersonic sa:Så kom ytterligare en pusselbit i TV4-pusslet http://www.bicycling.se/artiklar/tour-de-france-i-tv4-da.htm
me.I.am sa:Rent allmänt är det en svår balansgång för en kommentator. Ska man försöka förklara sporten för oinsatta för att få dem intresserade, eller ska man rikta sig mot de insatta? Hur man än gör så är det några som inte är nöjda. Men iom att sporten är liten i Sverige så om den skall kunna växa (som publiksport) så måste dom lägga det på en nybörjarnivå.
Jag tycker Vacchi har en ganska lagom nivå, han förklarar på ett underhållande och intressant sätt, som inte stör om man redan "kan" det. Små enkla saker som varför vissa team ligger längre bak, o vissa längre fram gör att det blir mer intressant. Har man aldrig cyklat själv så blir det ju annars bara en massa gubbar i Lycra som cyklar skitlångt. Eller varför/vilka konsekvenser det får när en utbrytarklunga börjar titta på varann några km innan mål.
En bra kommentator har en känsla för vad som behöver förklaras, typ som bra lärare.
Lulle sa:Kul att man lägger de sista två timmarna av varje sändning på "vanliga" TV4, så kan alla ta del av de mest intressanta delarna.
DT sa:Hursomhelst, kul att de satsar!
Tycker det funkar kanon (trodde aldrig jag skulle säga det om TV4) och hoppas det når tittarsiffror nog för att de ska våga visa mer (och så även nästa år när eurosport inte har ensamrätt till uci:s lopp).Mattias A sa:All respekt till TV4 som visar hela sändningen och skiter i efterföljande skräptv.
GoranS sa:Undrar hur Klas Johansson skulle funka som expertkommentator. Han borde ju kunna ha hel del att säga om teknik i båda formerna.
JLarsson sa:GoranS sa:Undrar hur Klas Johansson skulle funka som expertkommentator. Han borde ju kunna ha hel del att säga om teknik i båda formerna.
Det skulle han säkert. Om det inte vore så att han var upptagen under touren. Som Head Mechanic för Dimension Data.
Hade det enbart handlat om kunskap om material, taktik med mera hade han varit en drömgäst. Problemet är att han inte direkt är talträngd. Han har varit med som expertgäst vid ett par tillfällen och han bidrog med mycket kunskap (när han väl sa något). Om man gillar dråpliga anekdoter och ett blomstrande språk kanske man ska leta efter någon annan. Det handlar helt om personliga preferenser vad gäller kommentatorer och expertgäster. Jag har alltid varit svag för kommentatorer som har vett att hålla käften och låta bilderna tala när loppet/matchen/tävlingen är i en downperiod (typ som legenden Kim Hartman som ibland hostar till en gång i halvtimmen för att däremellan vara tyst).GoranS sa:Undrar hur Klas Johansson skulle funka som expertkommentator. Han borde ju kunna ha hel del att säga om teknik i båda formerna.