Två viktbögar i farten ! [Varning bilder]

Skogling

Aktiv medlem
Tack Bikers Corner för lånet av vågen !

424eb2fb603ba.jpg

Skoglings hoj
424eb3ba1c72b.jpg

Bigmollos hoj
424eb438e295e.jpg

Bigmollo gör en Wheelie
424eb4c89273c.jpg

Skogling i skogen
424eadc7e75d8.jpg

Bigmollo i skogen.

[ Bigmollo och Skogling heter egentligen något annat].

Senast redigerad av en moderator:
Har uppdatert flera gånger och inget händer :-(
Enigt bildernas egenskaper så är dem inte tillgängliga!

Pizza!! vet du hur onyttigt det är för en tränande person, skicka dem till mig istället som har träningsuppehåll nu och dessutom är hungrig ;-)

Bosse

Wilier skrev:
-------------------------------------------------------
> HUr orkar ni köra runt på såna klumpar :)

Vänta bara, snart väger min 10.5 med Marzocchigaffel ! Och Johans 9.8 ! WROOOOMM!!!!!

//Skogling

Fin du ! Den kostar antagligen "lite " mer än min va' ? :o)
Jag ser redan saker som du skulle kunna skala vikt på ... He,he,he...
Jag skulle genom att byta till en SID som du har få ner den till 10.0. Sedan när bakdäcket, bakslangen och bakväxeln är bytta väger min: 9745g = )

//Skogling

Ja, ibland undrar man:-)

Det har nog hänt lite i med vikt bland de alla dyraste ramarna, men annars står det still.

Kollar man Evaldsporren som kom i lådan igår så märker man att dt mesta ligger runt 1500-1700 gram.

Min ParkPree Pro Image från -95 väger 1400 gram(18tummare) och den är ju både styv och har hållt:-)

Man kanske skulle bygga en lättviktare av den för skojs skull:-)

Vad väger ramarna ni har byggt på:-)

ha det
Jan

Tobe skrev:
> Min Klein väger 9.7kg... Det var 1997 jag köpte
> den. Har det inte hänt på 8 år? ;-)

Med andra hjul etc. går det att komma under 9 kilo, men jag tycker att den är lätt nog som det är. det ska ju hålla också... ;-)

Tobe skrev:
> Med andra hjul etc. går det att komma under 9
> kilo, men jag tycker att den är lätt nog som det
> är. det ska ju hålla också... ;-)

Precis, Jag kör mottot: "Lätt med vett". 10.8 är ganska vettigt. Det är däck och bakväxel som skall bytas bara... 10.55 = )

//Skogling

Klart att det går att få ner vikterna ordentligt. Jag har ju tex xt-gruppen på min, men man vill gärna ha råd att byta när det pajar också. ;o) Men det ligger ett par nya Twister ss och ett par lätta Michelin slangar och väntar till långloppen. Då skalar jag 300-400 gram! Men jävlar vilket mulligt väder det var idag! Cykling på förmiddan sen tvättade jag bilen och bytte till sommarmackor. Nu ska jag nog bli lite full på vi igen, måste ju ladda till Keps cup imöra.
/Johan. Lätt men tjock..

skogling: väger din gaffel 2100 gram? tänkte bara på att du sa att du tjänar 800 gram på en sid gaffel :D låter optemistiskt :D

Fina cyklar ni har. Kul att de är lätta oxå. Gillar Kleinen extra mkt...inte utan anledning, då jag har en själv.
10,1kg väger den. Ska byta de tunga time attac pedalerna o slangar + sadel ev, då lär den väga 9,8-9,9kg).
Ingen panik precis...kan själv gå ner lite i vikt, billigare dessutom :P.
(Thomson, Kore Lite stem , Hope Bulb/DT Hugi 240, Easton CT2, XT/XTR, Avid, RS-SID SL)

kleinattitude01.jpg

Min hoj ligger på 9362 gram just för tillfället, kommer nog ner i 9100 gram i år med ny styrtapp, bakdäck, wirar och pedaler. Vad det gäller bantning så är det som många säger, man får göra det med lite vett. Själv har jag svårt för att kompromissa för mycket på däck och slang då dom slår så direkt mot funktion och hållbarhet.

Till viktbögarna kan jag rekomendera Stan´s NoTube Sealer med konventionella däck avsädda för "hookes rims". Jag föredrar Conti Explorer Supersonic.

DanielReimer skrev:
> Till viktbögarna kan jag rekomendera Stan´s NoTube
> Sealer med konventionella däck avsädda för "hookes
> rims". Jag föredrar Conti Explorer Supersonic.

Hmm.. väger,kostar?
/J

Hmm.. 9,5kg är inte mycket. Men håller den då? Tycker min cykel blev lätt när jag bytte däck på den. Den väger 16,2kilo nu :-P

Baltazar skrev:
> skogling: väger din gaffel 2100 gram? tänkte bara
> på att du sa att du tjänar 800 gram på en sid
> gaffel :D låter optemistiskt :D

Jag har ej vägt min gaffel men den lär väga någonstans 1900-2100. MX Comp ETA är ju inte känd för att den är en lättviktare precis... ;o)
Det råder delade miningar kring detta !
Kanske skulle man be någon väga en i en butik ?

//Patrik

Bigmollo, har du ust fälg elelr vanlig fälg? har du ust äre ju bara köpa gegga = runt 200 kr (gegga som räcker till ca 16 däck). har du vanliga fälgar måste du köpa konverteringskitt = ca 680 kr.

kör själv med ust fälg, Vanliga schwalbe racingralph + stans gegga, tjänar ca 300 gram eller mer om man räknar båda däcken. dock skulle ja inte rekomendera att köra geggan i t.ex. twister supersonic eller liknande.

Skigling: 2003 års modell väger ca 1985 gram, 2004 vägde den 1920 gram. :D 590 gram skulle du tjäna på att byta till värsta sid:en :D 50 gram till om du tar utan poplock :D

bara att läsa o begrunna http://weightweenies.starbike.com/listings/components.php?type=suspensionforks

Skogling skrev:
> Jag har WW:S tabeller utskrivna i min cykelpärm.
> Bara så du vet (o:
>
> /////////Skooooogling
>
>

hehee, jo, kunde tänka mig det :D min hojj väger runt 10 exakt, med skivor o allt. har inte tummat nå som helst på hållbarheten. men har ingen exakt våg så jag vet inte exakt va den väger, nånting mellan 9,9 o 10,1 kg :D

Baltazar skrev:

> har inte tummat
> nå som helst på hållbarheten.

*vissel-vissel*

Min hoj väger 14 kg, men jag har bantat 12 kg de senaste 10 veckorna, så i princip ligger jag och mitt ekipage (jag & cykel) bra till i viktligan :-)

Tim skrev:
> 10,8 kg och 10,45 är väll inte så lite?

Det var inte så att vi ville skryta direkt. Lite skoj bara att vi hoppade in och vägde hojarna på cykelrundan. ;o) Det finns ju de som väger 4 kilo mindre. De flesta sjyssta HT hojarna ligger ju runt 10 kilo. Så det är väl inte direkt så man pissar på sig av upphetsning. Men håll med om att jag såg för jävla grym ut på bilden där jag kör på bakhjulet... ;o)
/Johan

=David skrev:
> Baltazar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > har inte tummat
> > nå som helst på hållbarheten.
>
> *vissel-vissel*
>
>
> Mvh David
>
>
>
> - The more I learn, the more I realize how much I
> don't know -
>
> 47/15 -> Tubdäck är för idioter!

?? :D 10 är ju inte så superlätt för att vara en HT. ja menar, om vikten skulle vara allt, inte skulle ja ha en ram på nästan 1500 gram, inte en gaffel på 1500 gram, inte ha hjul på 1800 gram :D skulle man vara extrem så skulle man ha en 500 gram lättare ram, 500 gram lättare gaffel, 500 gram lättare hjul osv :D:D men då tummar man ju lite mer på hållbarheten, men mest så får man letta på plånboken så fruktansvärt mycket mer :D:D

Jag har aldrig sagt att min är superlätt, men det finns andra som tror man är galen... :o)
Våra hojar ligger ju under snittet i alla fall. Men som Bigmollo säger att det är ju inte så att man pissar på sig. Det är ju inte meningen heller.

Och jag har ingen lägenhet utan ett hus. Och ja, den står inne i huset. = )

//Skogling

Tillbaka
Topp