Tysk cykel

Niklas_thn

Ny medlem
Tysk cykel
Tjosan.

Nu är det så att jag har blivit sugen på att köpa en Dirt/street cykel.

Jag har suttit och kollat runt på diverse sajter och hittat denna pärla:
http://www.boc24.de/epages/bicycles...ct/View/124210?CatID=350000927&ProdPerPage=20

Och nu till frågan; är detta en bra cykel? Har testat en Kona Scrap 06 och den tyckte jag var mkt skön.
Kan denna vara ett alternativ till Konan då denna är såpass mkt billigare (ca 5500 +200 i frakt) jämtemot 9100 som Konan kostar.
Eller är det något man ska låta bli att köpa?

//Niklas

Senast redigerad av en moderator:
Tysk cykel
Jo, jag vet att den har denna gaffel, men det är det ända på cykeln som jag inte tkr om och eftersom att jag inte har en så super bra ekonomi så är den cykeln du föreslår aningen för dyr för mig. Min kompis har en likadan gaffel och den har funkat OK för han (fast han kör ju XC då). Men jag hade tänkt att köra med den gaffeln tills den har gjort sitt och sedan köpa en ny när ekonomin tillåter.

Tysk cykel
126479-2.jpg
124125-2.jpg
eller
126495-2.jpg
?
gissar att länken kastar mig fel...

Tysk cykel
Färgen passar ju bra i terrängen, militär grön. Nästan 16 kg cykel... tungt aluminium eller tillämpas det motsvarigheter till reduktion?

Tysk cykel
vad kostar en gary fisher mullet?

jag hade en sån innan som jag köpte på demo i affären för 5900:-
tyckte den va bästa möjliga gällande dirt, får det gick cykla rätt bra xc med den också...

Tysk cykel
Hydrauliska skivbromsar på en sådan billig cykel?
Låter väl hyffsat tycker jag.

Har själv haft en Axel comp och måste säga att den inte är en vidare värst bra gaffel.
Jag hade en 80mm som jag körde gamska hårt med tills den gav upp helt (tom på olja).
Dock var det min första "riktiga" gaffel så för mig känndes den riktigt proffsig.

/Adam

Tysk cykel
Jag har hört mkt dåligt om Manitou.
Men jag tror att jag kommer att klara mig ett bra tag på den med tanke på att mina tidigare gafflar är en RST Omni och Rock Shox Judy TT (skitgafflar) ;)

Tysk cykel
Mr.P skrev:
-------------------------------------------------------
> kostar runt 7500... mulleten alltså

Men finns den i nån butik då?
Flera butiker jag spanade in hade den inte i lager, men sen så har ju den mekaniska skivbromsar, och en sämre växel.

Tysk cykel
eftersom jag äger en sådan grön tingest så kan jag bara säga att den fungerar utmärkt till xc om man är fattig och inte allt för prylkåt. Dock så har jag mina tveksamheter om att den skulle vara speciellt bra för dirt då gaffeln är ganska sunkig (även fast den håller för 93 kg hårt körande xc-cyklist).

Tysk cykel
keffmonst skrev:
-------------------------------------------------------
> eftersom jag äger en sådan grön tingest så kan jag
> bara säga att den fungerar utmärkt till xc om man
> är fattig och inte allt för prylkåt. Dock så har
> jag mina tveksamheter om att den skulle vara
> speciellt bra för dirt då gaffeln är ganska sunkig
> (även fast den håller för 93 kg hårt körande
> xc-cyklist).

Att cykeln funkar bra till XC är inget som är nödvändigt.
Eftersom att jag antagligen kommer att ha kvar min Kona Blast som skogs/långfärds/vinterhojj.

Tysk cykel
keffmonst - Har jag fattat det rätt, att det är så att du äger en sådan här liten tysk 2 hjuling?
Och i så fall, funkar den bra att köra Dirt med (det är väll ändå en dirt cykel) förutom gaffeln då.

Adam7125 - Att märket är dåligt var kanske fel att säga, men jag omformulerar mig då. Jag har hört mer dåligt om märket än bra.

http://happymtb.org/forum/read.php/1/348929/349426#msg-349426
Till exempel.

Tillbaka
Topp