Tyst full-face hjälm?
Försöker hitta en bra full-face hjälm, men har inte hittat någon jag riktigt tycker om. Trodde mest på POC Coron Air Spin, dess design, materialval och just att den ska kunna "tappas flera gånger", men MIPS systemet i den låter något oerhört! Det är ett högt friktionsljud, ett gnisslande/vibrerande som gör en helt tokig. Samma gäller vindbruset eller ljudet från allt knastrande grus. De hjälmar jag tittat på och provat har det helt öppet kring öronen och gör att alla ljud enkelt tar sig dit och blir sedan en form av högtalarlåda som skapar ett ekande i hjälmen. Jag vill ha en mer dämpad ljudupplevelse och hitta den hjälm som är tystast möjlig, utan att tumma på kvalitet och säkerhet.
I dagsläget kör jag med en Smith Vantage, den funkar fint så länge det inte är 30 grader ute. Har ännu inte hittat någon hjälm som är tystare än den. Hade gärna fortsatt använda den, men känner att jag verkligen behöver ett rejält hakskydd.
I dagsläget kör jag med en Smith Vantage, den funkar fint så länge det inte är 30 grader ute. Har ännu inte hittat någon hjälm som är tystare än den. Hade gärna fortsatt använda den, men känner att jag verkligen behöver ett rejält hakskydd.