Tyst om Kjells Tur

nilebiker

Medlem
Tyst om Kjells Tur
Hur gick det?
Torraste och snabbaste turen jag kört. Hade en liten marksyning vid knappa 20km.
Råkade pilla av dator strax före 25km. Åsså stannade jag och letade.
Hittade ingen dator. Sen försökte jag jaga på lite.
Med ca 1mil kvar råkade jag köra över hojen men precis klara cyklisten (nr209) när han
kraschade framför mig. (sorry) Jaga igen.
Gick i mål på 3.32,58 vilket jag var mycket nöjd med. Tack BiltemaSara för glada tillrop.

Nilebiker

Tyst om Kjells Tur
Jag körde!
Tog det lugnt fram till ca 35 km för att inte råka ut för samma sak som på Bockstensturen när jag var superdupernära ett astmaanfall. Sedan cyklade jag på, fick cykla själv nästan hela tiden. Kom ikapp en klunga, de körde för sakta, drog förbi, kom ikapp klunga, sakta, drog förbi... det var några km som jag hittade någon att dra med men tyvärr så tappade vi alltid varann i skogen.
Jag kände mig ial stark hela vägen och från 35 km var det inte många som körde om mig men jag dundrade om desto fler, vilket är bra för självförtroendet :-)
Var torrt som bara den, men vem sjutton hade placerat ut alla stenar *s*

Tyst om Kjells Tur
Jag körde också Kjelles tur.

Gasade så gott det gick hela loppet i stort sett.
Hade en svacka vid 35-45 km efter att ha misslyckats med en flasklangning.
Kom igång sedan igen.
Fick pyspunka med 6-7 km kvar. Fixade den men fick sedan ny pys med ca: 2 km kvar.
Kom i mål med platt framdäck på en 26:e plats.

Kjells tur är alltid kul.
Oj, vilka steniga stigar dom hade.

Tyst om Kjells Tur
Japp stenigt var det. Tog min HT istället för min FS plus att jag tryckte i lite extra med luft. Jag hade för mig att det var mest grusväg och att stigarna var lättåkta...yeah right. Känns i hela kroppen idag efter att ha stutsat runt på alla stenar. Dock den torraste KT jag kört.

Fredrik

Tyst om Kjells Tur
Stenar är kul, när man har bra med fart!
Inte så kul när man ligger bakom någon långsam person så att man måste balansera mellan varje sten, och inte kan komma om!

Fast det känns i ryggen idag! Och jag körde ändå FS, men hade bakdämparen stenhårt, skulle haft den mjukare, jaja!

Tyst om Kjells Tur
Det var ju ingen vanlig söndagsutflykt med alla steniga utförspartier. Besvärligt i min ålder att urskilja alla detaljer i skuggpartierna som växlade med starka solpartier. Blev lite gnäll bakom eftersom jag körde på säkerhet (vill inte kvadda fler revben och/eller axel som jag gjorde i vintras, vilket hindrade all träning i mer än 3 månader). Antar att de som i stort kände banan måste haft enorm fördel när det gäller att dosera krafterna. De måste ju veta exakt var man kan blåsa på och sedan vila, vilket man eg gjorde i alla nedförsbackar, trots all koncentration som behövdes för att inte ramla.

Som 58-årig förstagångsåkare är väl 3.34 hyfsat (?)

PS. Vem är med på en halvlång tur på lördag morgon genom Bokskogen utanför Malmö och Genarp ca 68 km? Man får inte bli försoffad. Kanske räcker det med tur och retur, det tar ca 3 timmar exkl ev pauser. Grusvägar och stigar är i huvudsak ”snälla”.

Edward K

Tyst om Kjells Tur
Dålig stil att gnälla på de framför, hoppas det inte var någon på Happy!

Sist jag körde KT var det i princip lika jobbigt att ta sig ned för backarna som upp för dem :)

Tyst om Kjells Tur
Jodå Mattias visst cyklade jag ;-) Tyvärr är det inget lopp jag vill lägga på minnet (varken detta eller lördagens race i Tidaholm ;-) ) Har haft en rejäl infektion i halsen sedan BST, släppte i fredags och igår var det slut på penicillinkuren. Krafterna var som borta, så det har helt klart satt sina spår...

Loppet då?!? Tja, det enda jag hade hört innan var att det var det tråkigaste loppet på hela långloppscupen, enormt stenigt och oftast fruktansvärt geggigt. Förväntningarna var med andra ord på topp ;-) Lerigt var det inte, och långt ifrån tråkigt. Visst har vår herre spritt stenarna bra i Karlskogas skogar, men med lite mer ork hade förmodligen flytet kommit även i skogen. Hade inga direkta problem med ryggen och idag känner jag bara av loppet i benen. Kommer helt klart köra igen och då är det revanch, kommer inte släppa dig en meter framför mig ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Tyst om Kjells Tur
Jag körde också, fin å kul bana.
(lite ryggvärk sista timmen)

Körde 2002 men då var det blött å lerigt (4:54)

I år 3:32 = helnöjd

Nu kanske det blir MTB vättern å resterande LL (om lika torrt)

Blev väldigt förvånad när jag trampade förbi BT-Sara (alldrig sett någon i dameliten på tidigare LL-lopp) tänkte fråga om det hänt något.(OBS:inte av elakhet!) hade blivit en vidrig kommentar:-)

Lvg-nötandet å viktminskning har verkligen givit resultat.
/Ricke

Tyst om Kjells Tur
Har inte för mig att det var lika stenigt förra året men som redan nämnts så tog nog leran överhand då. Var mycket nöjd när jag gick i mål med en tid som var 1.10 h snabbare än förra året, efter ett enligt eget tycke väldisponerat lopp så rullade jag in på 3,19 h. Har lite ont i sygg och nacke idag men benen känns helt ok efter att ha varit ute och cyklat en liten runda:-)

Tyst om Kjells Tur
Tobbe: Det räknas inte som gnäll! Jag vet att för att slippa köra sakta i skogen måste jag bli snabbare på grusvägarna, och eftersom jag valde att ta det lugnt de första 3,5 milen så får jag räkna med lite lugnare i skogen.
Det som jag menade är att det är svårare att köra sakta över alla stenar än med lite fart!

Kommer inte heller ihåg att KT var så stenig!

Tyst om Kjells Tur
Lotta Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tobbe: Det räknas inte som gnäll!

*ler*

Ledsen att såra ditt ego, men det var inte dig jag pratade om ;-P

Edward K skrev: "Blev lite gnäll bakom eftersom jag körde på säkerhet" och det var det jag kommenterade och inget annat.

Tyst om Kjells Tur
Banan blev nästa för bra nu :-) tidigare märkte man inte stenarna för att man hade full upp med leran och att ramla omkull.

Ganska trevlig tur i alla fall men trivs själv bättre med mindre grusväg och mer skog, sten och stök, kom i mål på runt 3.20 och var 8 minuter närmare täten än förra året så man får väl vara halvnöjd med sig själv.

Tyst om Kjells Tur
Tobbe: Okey då :-)

Jag skulle vilja se en startlista på loppet, brukar alltid försöka komma ihåg dem som jag har haft draghjälp av så att jag sedan kan se hur det har gått för dem. Och kanske byta några ord med dem efteråt :-)

Tyst om Kjells Tur
Tyckte att KT var en positiv överraskning efter de något negativa omdömen man läst om tidigare. Loppet var tyngre än jag trott, men jag kan ändå föreställa mig att det måste vara ett elände om banan är blöt. Blev också trött i ryggen till slut. Man får väl börja drömma om en fulldämpad hoj.Imponerad av Edward som susar runt på 3.34. Själv är jag helnöjd med 4:02. Trampar för sakta helt enkelt för att komma runt snabbare. Tyckte det var ett bra arrangemang med närheten till framförallt duschar.

Tyst om Kjells Tur
Jag måste väl vara nöjd(första gången att man kommer under 4.00 på detta "lerlopp") tackar torra vädret för det.Men jag för inte utdelning för allt tid som man lägger ner på att träna...sista milen var väldigt jobigt trots lättåkt teräng.
ps Hej igen Alex,träffades förre och efter loppet!
Srecko

Tyst om Kjells Tur
Kul tur eller kultur eller kanske kult-ur. Nåja Kjells Tur var det tråden handlade om. Trevligt att åka på torr bana. Stenarna kom framfram som tidigare nämnt men inte värre än LL. Fick lite valuta för vinterträningen oxo då jag kapade tiden från 2003 med 45 minuter. Delvis beroende på förhållandena men jag var 29 minuter närmare täten iår så jag inbillar mej att jag blivit vassare. Känndes som en vinnare när man passerade mållinjen på 3.32. Nu laddar jag vidare inför Säfsen MTB weekend.....

Tyst om Kjells Tur
*skrattar* Konkurrensen mellan dig o Mattias är stenhård Tobbe, eller? 4 poäng i cupen bara...

Kändes otroligt motigt att vända kosan hemöver efter Tidaholm i lördags. Hade gärna dragit mot Karlskoga i stället... Nåja, fick en kanonhelg i alla fall. En liten krogrunda är inte fel det heller... ;)

Ses på söndag!

Tyst om Kjells Tur
Nope :(
Blir för dyrt med långloppen - 9000 spänn för hela familjen svider rätt rejält i plånboken, och MTB-Vättern är hutlösa på sin prissättning. MSJ lockar rejält, men så är det söndagen innan SM - får se hur jag gör. FMT blir det garanterat i alla fall.

Tyst om Kjells Tur
Tjenahejsan!
Märkligt det där med stenarna! Jag kommer inte alls ihåg dem från föregående turer, så alltså måste någon ha grävt fram dem enbart för att skapa ett överraskningsmoment i år?!
Hade knappt styrfart och gjorde en spektakulär volt över styret. Akrobatik på hög nivå. Dubbel flip med twist?

/Fisken

Tyst om Kjells Tur
Fisken: Jag frågade en medcyklist om han visste vem som hade lagt ut alla stenarna just där vi skulle cykla. Han hade ingen aning *s*
Jag kommer inte heller ihåg dem från förra året, men det var väl all lera som döljde dem väl!
Var det någon publik där du gjorde volten som stog med poängskyltar? ;-)

Tyst om Kjells Tur
Alltså - stenar på KT????? Är ni säkra på att det är KT ni cyklat?????
Det enda minne av stenar jag har på den rundan är backen ner där du sen kommer ut på en grusväg och svänger tvärt höger - där där det fanns korv på matkontrollen -00. För övrigt??? Nä... grusvägar, lera och MOTvind är mina bestående intryck för mina KT-rundor.

Är det åldern som gör att minnet sviker tro... eller är det som vid ungarnas ankomst till jordelivet, att man förtränger det hela??? ;)

Tyst om Kjells Tur
Lotta: Njäääää, inte riktigt. Fick inga poäng eftersom benen spretade åt olika håll... Det finns ju regler...

Det var överraskande platt. Eller...? Jag satt och väntade på de där extrema backarna som aldrig kom. Måste nog kolla banprofilen nästa gång!? Gjorde även missen att inte ta reda på hur långt loppet var, vilket orsakade förvirring. Jisses, jag får allt ta och skärpa mig! Lägga lite fokus på livet, liksom. Som det var nu hann jag ju knappt fram för att anmäla mig!

/Fisken
0 stilpoäng

Tyst om Kjells Tur
Anki: Det fanns korv i år också....
Man var inte direkt sugen på korv, även om hungern var extrem. Försökte mig på några torra brödbitar istället. Det måste betyda att man cyklar i slow motion när "bullarna" torkat till knäckebröd... ;-)

Tyst om Kjells Tur
Korv käkar man bara hos kalsongmannen under tourerna, eller? *S*
Känns som om det vore dags för nåt sånt igen - attans tävlingssäsong, det blir ju ingen tid över till annat ju... Fast nog borde det kunna gå att knô in nåt nånstans i almanackan????

Tyst om Kjells Tur
Jag satt och väntade på den där backen som jag trodde skulle komma vid fem mil, men den fick jag vänta på ett tag. Men så dök den upp, och, var kortare än förra året, eller så kändes det bara så...

Fisken: Var såg du korven? Den missade jag! Fast det kanske berodde på att jag inte stannade vid någon av kontrollerna...
Och kommer du ikväll?

Tyst om Kjells Tur
Tja jag cyklade också,, en trasig bakväxel och en punka senare rullade jag in på 3,16 ( ställde upp i motion så det räknas kanske inte ) Tick o tack !

Tyst om Kjells Tur
Anki; Stenhård konkurrens! Nejdå, det är allt med glimten i ögat ;-)

Krogrunda låter inte alls fel. Längtar efter en helg där jag kan få sova utan att en klocka ringer tidigt på morgonen, och en helg där jag kan dricka SPRIT utan att behöva fundera speciellt mycket på den kommande dagen... Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;-)

Tyst om Kjells Tur
Att glimten finns där går inte att ta fel på ;)

Krogrunda har sina fördelar - ibland. Inför varenda tävling funderar jag över vad f*n vi håller på med egentligen - en klocka som oftast ringer fram vid 04:52 första gången (allt för att få snoooza lite) är ingen höjdare på helgerna...

Tillbaka
Topp