Alltså det finns skit som cykelringen (om det fortfarande är klassat som skit? jag har inte hållt på med MTB på 10 år), sen finns det seriösa ställen. OK, att deras standardsvar är att han inte får sälja höljena men om det nu var Cykelbjörk jag var inne i idag, (tror det är det) så är det ju en seriös affär. Jag har ju varit inne i den affären sen 80-talet.
Har för mig att den låg vid bion Zita på 80-talet, sen flyttade dom affären nära Ingemarsgatan.
Ok, kommer iofs ihåg en gång på 80-talet när jag var inne där och ville köpa ett verktyg så att jag kunde dra åt vevarmarna på min Kona Firemountain. Då fick jag svaret av en skäggig gamal gubbe att det inte finns såna verktyg och att man tar en hylsnyckel så svarvar man den så den går in i vevarmen.
Trots det måttligt oproffsiga svaret som jag återgav ovan så gick det utmärkt att meka hos dom och låna verktyg när de hade flyttat bort i utkanten av stan, så där tog dom ut sig själva.
Eller så är det olika affärer och jag har glömt allting. Hur som hellst har jag glömt historien om vajerhöljena som man inte fick köpa nu och jag har gått vidare med bygget av cykeln.