Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Håller med, det blir alldeles för mycket gissningar o åsikter här på forumet, därav länk till någon som vet vad hon pratar om.Och socker är inplanterat här på jorden, för det tredje ögat. Som jag länge misstänkt. Skönt med folk som talar klarspråk.
Om man nu får immunitet, det verkar inte klarlagt.Är han en riktig expert och Tegnell bara en byråkrat? Kan vara kul att veta då frågan om vilka de riktiga experterna är inte besvarats. Han säger att Norge inte har bestämt strategi vad gäller flockimmuniteten, utan att man försökt begränsa spridningen maximalt. Det är väl inget fel i resonemanget att försöka få kontroll på smittspridningen. Men vad har man tänkt göra sen? Om det tar år för Sverige (som tillåtit mer spridning) att få flockimmunitet, har man tänkt vänta på ett vaccin?
Du verkar inte ha förstått. Smittan är inte något som vare sig kan "besegras" eller "stoppas" !Här någon pratat om 12-18 månader?
Rent teoretiskt skulle smittan kunna besegras på en dryg månad förutsatt att alla sätt i karantän.
Tror själv att 3 veckor räcker förutsatt att landets kapacitet för testning och smittspårning är tillräcklig.
Helt klart är att årtionden av misskötsel gjort att vi nu sitter i skiften, dock tror jag att det är fullt möjligt att klara detta med en karantän i det tidsintervallet.
Det är ju inte klarlagt att effektiv immunitet uppnås efter infektion och det är definitivt inte klart att arbetet med att utveckla vaccin kommer att lyckas.Du verkar inte ha förstått. Smittan är inte något som vare sig kan "besegras" eller "stoppas" !
Den är här och måste genomlevas av samhället på bästa sätt så att sjukvården hinner med och riskgrupper skyddas.
Slutet på detta nås när tillräckligt många uppnått immunitet. Idag sker det enbart genom att bli smittad och sen bli frisk. Vad som kommer via vaccinering el annan medicin ligger långt fram i tiden.
Om alla gick och gömde sig så skulle vi kanske temporärt få kurvan att vika. Men, så fort vi kom ut från våra hålor skulle alla utan immunitet riskera att insjukna igen. Så, även om man dragit hårt i bromsen i många länder - så kvarstår problematiken att icke-immuna kommer att börja insjukna igen.
Lite som Strava väl? I vissa länder åker högafflarna fram om man cyklat lite för långt.Ojoj, har man Telia som operatör kommer man nu bli övervakad a la Kina av FHM!
![]()
Folkhälsomyndigheten tar hjälp av mobildata — Folkhälsomyndigheten
Folkhälsomyndigheten tar nu hjälp av mobildata för att analysera hur människor har rört sig i Sverige i samband med coronavirusets spridning. Myndigheten kommer att få tillgång till informationen från operatören Telia.www.folkhalsomyndigheten.se
Här någon pratat om 12-18 månader?
Rent teoretiskt skulle smittan kunna besegras på en dryg månad förutsatt att alla sätt i karantän.
Tror själv att 3 veckor räcker förutsatt att landets kapacitet för testning och smittspårning är tillräcklig.
Helt klart är att årtionden av misskötsel gjort att vi nu sitter i skiften, dock tror jag att det är fullt möjligt att klara detta med en karantän i det tidsintervallet.
Jösses!Du verkar inte ha förstått. Smittan är inte något som vare sig kan "besegras" eller "stoppas" !
Den är här och måste genomlevas av samhället på bästa sätt så att sjukvården hinner med och riskgrupper skyddas.
Slutet på detta nås när tillräckligt många uppnått immunitet. Idag sker det enbart genom att bli smittad och sen bli frisk. Vad som kommer via vaccinering el annan medicin ligger långt fram i tiden.
Om alla gick och gömde sig så skulle vi kanske temporärt få kurvan att vika. Men, så fort vi kom ut från våra hålor skulle alla utan immunitet riskera att insjukna igen. Så, även om man dragit hårt i bromsen i många länder - så kvarstår problematiken att icke-immuna kommer att börja insjukna igen.
Fortfarande - vad händer när coronasmittade personer om ett tag tillströmmar till dessa länder?Jösses!
Ta det där med japanerna, kineserna och sydkoreanerna istället.
Dom har visat att dina teser inte stämmer.
Nu berättar du själv att du inte förstått.Jösses!
Är det faktumet att Japan igår utlyste ett månadslångt nationellt nödläge du syftar på? https://www.nytimes.com/2020/04/07/world/asia/japan-coronavirus-emergency.htmlJösses!
Verkar fungera.
Vitryssland 13 döda enligt statistiken, Sverige 687 enligt samma källa.
De med milda symptom verkar (enligt den studien) få mindre antikroppar. Äldre (de med större risk) hade fler. Så, en immunitet får man, fast i varierande grad.Om man nu får immunitet, det verkar inte klarlagt.
![]()
Nye funn reiser tvil om immunitet mot korona
Forskere i Shanghai fant overraskende lite antistoffer hos pasienter som hadde vært koronasyke. Samtidig har minst 74 friskmeldte i Sør-Korea fått påvist viruset på nytt.www.nrk.no
Japan har väl just utlyst ett nationellt nödläge?Jösses!
Hur mycket och länge man blir immun efter genomgången covid-19 är nog oklart. Men, under en viss tid i alla fall.Om man nu inte blir så immun, iaf inte så länge, hur går det med flockimmuniteten då då? Kanske är det det Nakstad menar med att det skulle ta flera år för Sverige att nå flockimmunitet.
Låt oss kopiera Vitryssland. Inga hälsofarliga skidresor till Italien men hälsosam vodka och bastu till alla.Du borde flytta till Vitryssland! Väldigt välskött land; befolkningen är jättenöjd med gamle kommunistpampen Lukasjenko och har låtit honom bestämma i 26 år.
Ja, det var precis det jag skrev. Min undran gällde vad det innebär för den s.k. flockimmuniteten som många verkar tro att Sverige ska uppnå framåt sommaren?Hur mycket och länge man blir immun efter genomgången covid-19 är nog oklart. Men, under en viss tid i alla fall.
Ja, det var precis det jag skrev. Min undran gällde vad det innebär för den s.k. flockimmuniteten som många verkar tro att Sverige ska uppnå framåt sommaren?
De med milda symptom verkar (enligt den studien) få mindre antikroppar. Äldre (de med större risk) hade fler. Så, en immunitet får man, fast i varierande grad.
Nu är ju inte jag nån expert (eller "riktig expert") men de med få symptom har färre virus. Och färre antikroppar. De har blivit utsatta av smitta, och utvecklat antikroppar. Så en immunitetsreaktion har ju inträffat. Och de äldre har drabbats värre av sin smitta (antar jag, eftersom de tog som exempel på en grupp skild från den "symptomfria" gruppen med färre antikroppar) och utvecklat fler antikroppar. Så, det händer ju nåt i flocken ("The herd"), antar jag.Dock verkar inte antalet mätbara antikroppar nödvändigtvis indikera hur starkt skydd man har. Rent generellt.
Vi måste låsa in alla gamlingar det här är inte hållbart! En 70+ dam sa till mig idag att det var cykelförbud i skogen, jag undrade artigt då vem som utfärdat det förbudet. Utan något tvivel svarade hon att hon själv bestämt det. Vilken hybris bara för att samhället gör att för att du alla i din ålder ska överleva så har du inte rätt att bestämma. Lås in hela bunten så blir det inget gnäll i skogarna och vi kan gå tillbaka till det normala.
Jävla ligist!nu har ju till och med trump talat om svensk flockimmunitet; " they call it the herd"
apropå egenutämnda poliser blev jag fysiskt attackerad av en äldre dam på östermalm för många år sedan. mitt 'brott' var att jag sneddade upp på trottoaren, helt omedelbart klev av och parkerade bredvid en uppgång. reptilsnabbt kom hon in från sidan, höjde sin käpp och slog mig med den över axeln.
"du får inte cykla här" utstötte hon och försvann raskt vidare.
jag stod kvar, ganska paff:)
Skönt att det är över på sätt och vis. Trist att trafiken börjar bli normal igenAv trafiksituationen i Sthlm idag att döma tycks det som att ”masspsykosen” håller på att klinga ut.
Trist.
Köer i biltrafiken.Mer bilar, människor, cyklister, ...?
Glöm inte hockey, grymt bra mot virus! https://ruptly.tv/en/videos/20200329-025Låt oss kopiera Vitryssland. Inga hälsofarliga skidresor till Italien men hälsosam vodka och bastu till alla.
Stockholmarna förbereder sig väl för påskresorna imorgon. Men Tegnell spårar ju mobilerna nu och har sagt att om det blir för mycket rörelser ska de "skicka ut signaler".Köer i biltrafiken.
Tills idag har det varit som en söndagmorgon påväg till kneget.
Idag var det nära ”vanligt”.
Får se vidare om det var en engångsföreteelse pga olyckor eller nåt.
Dom har väl åtminstone 2 veckors karantän mig veterligt.Fortfarande - vad händer när coronasmittade personer om ett tag tillströmmar till dessa länder?
Kan inte språket.Du borde flytta till Vitryssland! Väldigt välskött land; befolkningen är jättenöjd med gamle kommunistpampen Lukasjenko och har låtit honom bestämma i 26 år.
Haha, ja det kanske är där skon klämmer.Stockholmarna förbereder sig väl för påskresorna imorgon. Men Tegnell spårar ju mobilerna nu och har sagt att om det blir för mycket rörelser ska de "skicka ut signaler".
Ja, i Kina sköter de det ordentligt. Feberkoll på planet efter landning. Därefter förs man direkt till ett testcenter där tester tas. Vänta där 6 timmar tills testerna är analyserade. Välj om karantän hemma eller på hotell. Transport till karantän med poliseskort och läkare. Varje dag ska tempen rapporteras två ggr i en app, och en läkare kommer och kollar till en varje dag.Dom har väl minst 2 veckors karantän mig veterligt.
Diktaturer är verkligen föredömmen...Ja, i Kina sköter de det ordentligt. Feberkoll på planet efter landning. Därefter förs man direkt till ett testcenter där tester tas. Vänta där 6 timmar tills testerna är analyserade. Välj om karantän hemma eller på hotell. Transport till karantän med poliseskort och läkare. Varje dag ska tempen rapporteras två ggr i en app, och en läkare kommer och kollar till en varje dag.
Allt enl svensk familj fr Uppsala bosatt i Shanghai, som reste tillbaka för ett par veckor sedan.
Den där diktatormustaschen kan nästan räknas som andningsskydd.Glöm inte hockey, grymt bra mot virus! https://ruptly.tv/en/videos/20200329-025
Visa bilaga 409905
Tror det är dags för bild på en diktator, trots sid 33.
Absolut knäppisar fanns redan innan men nu får de inte samlas och vara knäppa tillsammans utan är ute och går runt i naturen mycket mer. Fler gamlingar med fler åsikter om förbud. Väldigt lustigt när en stor del av den generationen inte ens kan följa tydliga råd som riktats mot demMaktgalningar fanns innan covid åsså.... Har inte överprästen beslutat att de skall hålla sig inne ett år eller så btw?
Det har varit uppe tidigare i tråden, men här kommer lite..
![]()
Myndigheter säger nej till skyddsmaterial – håller inte högsta säkerhetsklassen
Svenska myndigheter säger nej till att köpa flera miljoner skyddsmasker, plastförkläden, visir, handskar med mera från Kina, trots att materialet är packat och klart för leverans nästa vecka. Skälet är att skyddsmaskerna inte håller högsta säkerhetsklassen. Personal inom sjukvården i Stockholm...www.svt.se
![]()
Skandal att personal ska riskera sina liv
Som att skicka ut soldater i ett krig utan vapen. Som att låta en brandman gå in i ett brinnande hus utan hjälm och skyddskläder. Man kan göra många jämförelserwww.aftonbladet.se
Stockholmarna förbereder sig väl för påskresorna imorgon. Men Tegnell spårar ju mobilerna nu och har sagt att om det blir för mycket rörelser ska de "skicka ut signaler".
Alltså munsprit istället för handsprit. Borde väl funka ? Kanske räcker med 10% Arboga lite nu och då ? Det gäller ju att skölja ned dom lilla monstren i magen innan dom kryper ned i lungorna ! Hoppas på en ny rekommendation från FHM.