UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/XCM/DHI/EDR)

1727679823758.png

Stiggers attack när hon drog om Lacomte var grym. Den cyklisten gpr från kkarhet till klarhet. Även om de är vältränade måste det kännas med ett xcc på lördagen och xco på söndagen. Vanligtvis är ju xcc på fredagen. Undrar hur man resonerar där - värt att ta ut sig maximalt på xcc för vinst/placering eller hålla igen lite och få en sämre startplats till xco men ev liiite fräschare i benen. För övrigt astrist bana vilket gjorde att mitt intresse var lågt.

2025 års tävlingskalender

10 downhilltävlingar och 8 enduro är väl en liten bättring men återigen utnyttjas tiden från början av juli till slutet av september dåligt. Mycket nationella tävlingar kanske som körs då, men det låter som att proffsen ställer upp där mest för att hålla sig igång.

Inget om tävlingsformaten. Klart är väl dock att det inte blir någon satsning på att samordna DH och Enduro mer för att kunna dra publik samtidigt till båda formaten och öka statusen på Enduron.

Vad är det som avgör var och hur många deltävlingar det blir på ett års kupp? Är det pengar? Skulle Sverige kunna vara en av tävlingarna i typ Åre? Landsvägscyklingens större tävlingar gör väl också att mtb pausas i perioder?

Intervju med Ella Svegby
Är det nån som vet om hon kommer vara junior nästa år också? Jag hoppas det i alla fall, det kan vara tufft annars att försöka slå sig in bland eliten.
Ella har ett år till i junior. I downhill har man bara två år i junior, sedan elit. Sasha och Erice som slog henne igår går upp i elit nästa år.

Discovery+ går väl inte att teckna längre, så har du det inte är det nog max som gäller om du inte tänker fulstream eller vpn+ngt utländskt.

Gick helt ok för Jenny i helgen. Kanske lite optimistiska öppningar, hon verkar gilla ligga i tät? Trodde hon skulle bonka helt på sista varvet men hon höll ihop det 👍

Gick helt ok för Jenny i helgen. Kanske lite optimistiska öppningar, hon verkar gilla ligga i tät? Trodde hon skulle bonka helt på sista varvet men hon höll ihop det 👍
Verkar som att de flesta gick på en smäll på varv 5.

Bilagor

• Screenshot_20250407_151847_Chrome.webp
    Screenshot_20250407_151847_Chrome.webp
    62.4 KB · Besök: 90
Ja jag har inte startat ett abonnemang i år. Jag vill bara kolla på xcc och xco. Fan ska jag betala så mycket för massor av saker jag inte vill ha.
Det är just det som är problemet. Man har ju redan flera stream-tjänster och det funkade fint förra året med det som var då..eller med GCN+ för 60kr i månaden. Men detta är ju löjligt. Hoppas det kommer ett pay-per-view alternativ isf. Kan lätt tänka mig att betala 50-75spänn för att se en DH-tävling 👍

Har Eurosport 1 och 2 som tillägg till mitt vanliga tv-abonnemang, tror jag betalar 69kr extra i månaden. Väl värt det är väldigt mycket cykel på Eurosport nuförtiden. :-)
Tyvärr gick inte herrarnas XCO live i helgen utan eftersändes på måndagen.
Sen är de inget vidare på att hålla sig till tablån så man brukar få leta runt för att hitta eftersändningarna.

DH i helgen! Är fortfarande enda sättet att följa det med Max + sport tillägg?
Ja. Det är det jag lyckats googla till mig iaf i och med nedläggning av Discovery+.

Brukar även finnas någon fulstream (olaglig) under racet. Kolla Pinkbike kommentarer på artikeln om racet typ så brukar någon ha delat url.

De lade inte ut ett sammandrag av elitens Q2 i downhill som de gjort tidigare tävlingar heller. Jag minns inte exakt sammanhanget men någonstans läste jag att från Discoverys håll fanns det inte resurser att täcka allt när de planerat in XC, EDR och DH under samma helg.

Samma idag, jag kan inte hitta något om U23-racet på Youtube, eller i Discovery+.

Någon som vet om det går att se någonstans? Vi har ju minst 3 svenskar med så det vore ju kul o titta.

Samma idag, jag kan inte hitta något om U23-racet på Youtube, eller i Discovery+.

Någon som vet om det går att se någonstans? Vi har ju minst 3 svenskar med så det vore ju kul o titta.
Junior downhill togs bort från youtube i juni och då gick det ut nåt meddelande från WBD, men jag läste bara andrahandsuppgifter och vet inte om xc nämndes. Men U23 xc visas inte nånstans vad jag kan se. Sorgligt.

Tillbaka
Topp