UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/XCM/DHI/EDR)

Jag hade hellre haft ppv än abonnemang som innehållet är till 99% saker jag inte ser på.
För min del är priset viktigare än formen.

Har svårt att tycka att det t.ex. skulle vara värt ett dubblerat pris för att ha ppv och slippa känna att jag vaskar en massa skitprogram som ett abonnemang skulle ge mig.

Omvänt, om ppv totalt ger mig ett lägre pris för det jag vill se jämfört med ett abonnemang tycker jag ett abonnemang verkar korkat.

Jag föll till föga och har nu börjat abonnera på discovery+ för 179 kr /månad. Det är inte pengarna som stör mig egentligen utan snarare dinosaurie-metoden av att behöva köpa ett paket. Vad fan ska jag med snooker, badminton, fotboll, golf etc till när jag är helt ointresserad av det? Får väl stå ut något år tills cykel förhoppningsvis byter ägare igen till något smartare
Är det detta som krävs? Har ju ända sagt upp hockeyn så lite cykel är ju inte så farligt

Vi har mig veterligen ett vanligt discovery-abonnemang och verkar kunna se mtb ikväll.
Trodde första racet skulle vara igår, men startar tydligen i eftermiddag.

Screenshot_20240413_093309_Chrome.jpg

Jenny körde ett riktigt bra race. Det var nog grymt smart av henne att köra samma bana förra helgen så hon hade koll på pacing och hindrena.

Jag såg damernas samt båda short track på Eurosport via mitt Telenor bas tv-abonnemang. Funkade hur fint som helst. MEN den svenska kommentatorn är under all kritik. Har dålig koll på cyklisterna och info om dem, var ofta något förvirrad kring vad som hände under loppen, och missade en del intressanta saker, som när Batten krashade. Jag är nog villig att betala 179 kr i månade för att kunna streama Eurosport om jag bara får engelsk kommentator. Vilka är det som kommenterar på engelska i år?

Jag har inga problem med den svenska kommentatorn. Extra trevligt när man kan ha med sig barnen som inte kan engelska o titta på race, och de får lite info om vad som händer.

Jag såg damernas samt båda short track på Eurosport via mitt Telenor bas tv-abonnemang. Funkade hur fint som helst. MEN den svenska kommentatorn är under all kritik. Har dålig koll på cyklisterna och info om dem, var ofta något förvirrad kring vad som hände under loppen, och missade en del intressanta saker, som när Batten krashade. Jag är nog villig att betala 179 kr i månade för att kunna streama Eurosport om jag bara får engelsk kommentator. Vilka är det som kommenterar på engelska i år?
Det är väl Bart från team KMC bla.
Tycker de är bra.

Jag tror att det är samma som förra året. Sen har de haft med Bart i studion också samt även Avancini nu i Brasilien. Så helt ok på engelska. Däremot kan de fimpa "Birk Borkasson" som de har on track - han passar bättre som fiskedammsansvarig på Eckerö linjen under lågsäsong..

Kan bara hålla med, helt bedrövlig kommentator. Sitter och spekulerar och mal på om oväsentligheter i stället för att kommentera loppet. ”Bäst” var ju när han missade att det var ett varv kvar på XCC, totalt bortgjord.
Jag blev först lite grinig på att herrarnas XCO gick på E2, som vi inte har, men efter beslut om att köpa D+ och inse att jag nu slipper den svenska kommentatorn (vem är det förresten?) gör det till väl investerade pengar.

Tillbaka
Topp