UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/XCM/DHI/EDR)

Hade eurosport supit till i Andorra, vilken kass produktion, lokala speaker ljudet nästan högre än kommenator ljudet.. Sen statisk filma vissa åkare, missade nästan pidcock mål gång i xco mm, vilket jävla skämt. Dålig uppfölning ab kommentatorer om Rissveds punka, och gick ju inte se i grafiken var hon låg under stor del av loppet, då de knappt använder grafik & visar för få åkare..
Tittar iofs på gcn+ men är väl eurosport som producerar, tänkte maila gcn och fråga vad de håller
Håller med dig.
Har du fått någon respons från gcn+ ?

Damernas är mycket mer spännande, högre konkurrens i toppen och med atleter som bjussar på sig själva även utanför racet. Tänk att hamna på en öde ö med Schwarzbauer, Flückiger, Gaze, Sarrou osv. Vilken jävla rysare
Jag har hört detta om att damernas skulle vara mer spännande och allmänt bättre från flera håll. Jag håller inte med, är väl minst lika många som är kapabla att ta en vinst eller pallplats i herrarnas nuförtiden.
Jag skulle förövrigt gärna tillbringa tid på en öde ö med ovan nämda herrar, förstår inte vad som skulle vara rysligt med det.
Det var mina åsikter i ämnet.

Jag har hört detta om att damernas skulle vara mer spännande och allmänt bättre från flera håll. Jag håller inte med, är väl minst lika många som är kapabla att ta en vinst eller pallplats i herrarnas nuförtiden.
Jag skulle förövrigt gärna tillbringa tid på en öde ö med ovan nämda herrar, förstår inte vad som skulle vara rysligt med det.
Det var mina åsikter i ämnet.
Det var ju sagt med glimten i ögat. Men det verkar högre i tak bland damerna och starkare karaktärer. Då, iaf för mig, blir det också mer spännand och roligt att följa racen

Det var ju sagt med glimten i ögat. Men det verkar högre i tak bland damerna och starkare karaktärer. Då, iaf för mig, blir det också mer spännand oc
Förstod att det med öde ö var med glimten i ögat.
Håller med dig om högre i tak faktiskt.

Ville ändå försöka nyansera då jag upplevt att det blivit något av allmän konsensus att damernas är bättre på alla sätt.

Jag orkar inte plöja genom sorlet av sidor och erbjudanden för att se DH. Kan ni säga vad som gäller för oss Svenskar som är intresserade av att se live men också är tvungna att se repris när vi inte har tid just när det går live? Förlåt om det redan nämnts någonstans tidigare. Kan det möjligen uppdateras i första inlägget kanske?

Tack!

Jag orkar inte plöja genom sorlet av sidor och erbjudanden för att se DH. Kan ni säga vad som gäller för oss Svenskar som är intresserade av att se live men också är tvungna att se repris när vi inte har tid just när det går live? Förlåt om det redan nämnts någonstans tidigare. Kan det möjligen uppdateras i första inlägget kanske?

Tack!

Det står redan i första inlägget, sedan mer än ett halvår tillbaka. Har du ens läst?

GCN+ och du ska betala direkt på deras hemsida (länk i första inlägget), inte i någon app på telefonen.

Det står redan i första inlägget, sedan mer än ett halvår tillbaka. Har du ens läst?

GCN+ och du ska betala direkt på deras hemsida (länk i första inlägget), inte i någon app på telefonen.
Tack för svar! Jag läste ”Det ser ut som att…” och antog att det är den första tesen som inte är uppdaterad. En fras som hade börjat med t ex ”Efter en del utforskande är trådens entydiga slutsats att…”…

Har GCN+ också repriser? Kommer Aron Gwin, som fick bra utlåtande, att fortsätta vara kommentator?

Går det, eller är det, läge att betala månadsvis den korta tiden som är kvar?

Vad är det mer som ni tagit reda på som kan göra det läge eller inte att hänga på så här sent på säsongen?

Tack än en gång, och förlåt för missar att ta in tidigare information!?

Tycker dom skall lägga ner hela Dh cirkusen helt värdelös att titta på dom kan lika bra Lotta ut vem som skall vinna.

Tyckte faktiskt den här videon från GMBN Tech var lite intressant. Var en del rätt otippade märken i toppen bland dom allra dyraste (och vice versa).

Ändå coolt att Eurosport satsat på en kommentator som endast kommenterar Pidcock. När damerna körde var han tyst flera minuter i sträck och verkade inte överhuvudtaget följa med vad som hände i loppet.

Herrarna såg trötta ut efter shorttracken. Vilket lyft på kommenteringen på Eurosport när de bytat ut kommentatorn. Han pratade, kommenterade vad som hände och pratade om alla cyklister i toppen.

Har av olika skäl knappt alls hängt med i år. När jag kikar igenom resultaten i damernas XCO-lopp ser det dock ut att ha varit större variation på pallen än de senaste säsongerna.

Damklassen har varit kul iår.
Roligare än herrarna tycker jag!
Den har varit roligare i flera år tycker jag. Herrarnas är kul när Pidcock är med för då höjs ribban. Missnöjet var totalt när MVDP vurpade i år. Hade väntat 2 år på att få se han och Pidcock i samma mtb-race. Nästa år förhoppningsvis

Den har varit roligare i flera år tycker jag. Herrarnas är kul när Pidcock är med för då höjs ribban. Missnöjet var totalt när MVDP vurpade i år. Hade väntat 2 år på att få se han och Pidcock i samma mtb-race. Nästa år förhoppningsvis
Satt o höll på Thömus i sista.
Kändes så trist på nåt vis att Schurter blev totalvinnare och kom 13:e.
Sen gillar jag Schurter, men hade velat se honom längre fram.

Sen är Pidcock frän ?

Vill man se en klassisk, högkvalitativ, Red Bull produktion med Rob Warner, Eliot Jackson och Tahnee Seagrave som kommentatorer så avgjordes Red Bull Hardline Tasmania idag.
Finns att streama helt gratis både på redbull.tv och på youtube.

Och det vill man ju!

Tyckte Tahnee skötte sig riktigt bra som expertkommentator.
Och Warner och Elliot gav henne möjlighet att faktiskt prata - jämfört med hur Gwinn inte fick en syl i vädret när Rick och Cedric skulle skrika helt uppenbara saker som alla med ett par ögon kunde identifiera.
Hoppas Tahnee inte hänger i kommentatorsbåset denna säsong, man vill ju hellre se henne på cykeln ?

Vill man se en klassisk, högkvalitativ, Red Bull produktion med Rob Warner, Eliot Jackson och Tahnee Seagrave som kommentatorer så avgjordes Red Bull Hardline Tasmania idag.
Finns att streama helt gratis både på redbull.tv och på youtube.

Var inte årets produktion ganska blek mot vad RedBull brukar prestera?

Drönarbilderna var i jämförelse ganska usla och hela täckningen av banan var ganska yxig.
Vet inte om kvalitén på bilden är bättre på det uppladdade materialet men live tyckte jag det var bitvis ganska uselt.

Tycker åkare själva har presenterat klipp och inslag på youtube som höll högre kvalitet än RBs egna sändning.

Drönarbilderna var i jämförelse ganska usla och hela täckningen av banan var ganska yxig.
Vet inte om kvalitén på bilden är bättre på det uppladdade materialet men live tyckte jag det var bitvis ganska uselt.

Tycker åkare själva har presenterat klipp och inslag på youtube som höll högre kvalitet än RBs egna sändning.
Tyckte också att det var lite mycket suddig drönarfilm och för lite kameror på banan. Men eventet och produktionen i övrigt var bra tyckte jag :)

Det var min första reaktion också. Såg ut som att det var lite dåligt planlagt över var kamerorna skulle stå som resulterade i rätt tråkiga skott...

Tillbaka
Topp