Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då är han ute helt ur tävlingen nu?F.ö. DNF på Jacob Eriksson idag.
Ja, DNF:ar man på en etapp får man inte starta på kommande etapper.Då är han ute helt ur tävlingen nu?
DNF = did not finish = bröt under loppet.Då är han ute helt ur tävlingen nu?
Nej, han går vidare till 2:a chansen liksom alla andra som bryter. De gör upp i ett speciellt återkval-lopp på lördag och de två bästa får komma tillbaka till slutetappen på söndag.Då är han ute helt ur tävlingen nu?
Som brottning !Nej, han går vidare till 2:a chansen liksom alla andra som bryter. De gör upp i ett speciellt återkval-lopp på lördag och de två bästa får komma tillbaka till slutetappen på söndag.![]()
Mycket har jag hört Mello kallas, men den var ny.Som brottning !
Knasigt regelverk: Check!Mycket har jag hört Mello kallas, men den var ny.
MVDP tar denVad tror vi om tempot? Chans för Remco att ta en etappseger?
Korr: 2023 vann MvdP, i Glasgow.genom att MSR är ett linjelopp. van der Poel vann VM i linjelopp 2024 och har därmed rätt att köra med världsmästarränder på tröjärmarna, vilket han gör:
Ja, vi hoppas verkligen att denna hjälte tar hem Critérium du Dauphiné men i synnerhet Tour de France.Ska jag vara helt ärlig tror jag Jonas tar hem denna. Hoppas det iaf.
En besvikelse (för mig) dock att Vingen enbart tog 28 sekunder på Pogacar i tempot (hade hoppats på ca 40-60 sek) men ändå ett litet statement att han är på väg tillbaka, en start.Vingen går bra. 11s efter Remco, så som han kör, är ju helt ok
Jag tror dansken på förhand gladeligen hade tagit det gapet.En besvikelse dock att Vingen enbart tog 28 sekunder på Pogacar i tempot men ändå ett litet statement att han är på väg tillbaka, en start.![]()
60 sekunder känns nästan som du i så fall hoppades på att Pogi skulle vurpa eller vara sjuk/skadad eller att Vingegaard skulle vara i för bra form nu med tanke på touren.En besvikelse (för mig) dock att Vingen enbart tog 28 sekunder på Pogacar i tempot (hade hoppats på ca 40-60 sek) men ändå ett litet statement att han är på väg tillbaka, en start.![]()
Nej usch, bara det att jag håller rätt mycket på Vingen, gillar när han visar sin kapacitet på tempoetapper men denna gång blev tempomästaren Remco för svår.60 sekunder känns nästan som du i så fall hoppades på att Pogi skulle vurpa eller vara sjuk/skadad eller att Vingegaard skulle vara i för bra form nu med tanke på touren.
Om jag hållit på Vingegaard hade jag nog, som sagt, nästan blivit lite nervös om han dängt dit Pogi med 60 sekunder och Pogi inte varit sjuk/skadad eller vurpad.Nej usch, bara det att jag håller rätt mycket på Vingen.![]()
Om jag nu hamnat på ignore lär du väl inte se detta, men för sakens skulle så menade jag inte att jag trodde att du satt och hoppades på det. Det jag avsåg var att jag tycker 60 sekunder är så stor skillnad i ett normalt tempolopp dem emellan att något exceptionellt skulle krävas och då var problem för Pogi eller "överform" för Vingegaard de två scenariona i mitt huvud.Nej usch, bara det att jag håller rätt mycket på Vingen, gillar när han visar sin kapacitet på tempoetapper men denna gång blev tempomästaren Remco för svår.
Vurpor/skador/sjukdom och sådant vill väl ingen se? Ganska kontroversiellt formulerat av dig måste jag säga, du tog verkligen i där från tårna men då vet jag vad du har för tankar om mig. Forumet har en jättebra ignore funktion, välkommen till min lilla lista.
(Sedan är jag väl i ärlighets namn inte lika påläst som en hel del av er andra här gällande proffstouren...)
Med det sagt så gillar jag verkligen Remco också, detta ödmjuka kraftpaket.![]()
Vilka är ”vi”? Och hur gör man när man cyklar ”aggressivt”?Ja, vi hoppas verkligen att denna hjälte tar hem Critérium du Dauphiné men i synnerhet Tour de France.
Vingegaard är redan nu en av hela Nordens bästa atleter någonsin alla kategorier, en levande legend men jag är medveten om att väldigt många svenskar håller på Pogačar i Tour de France ändå eftersom han ofta cyklar skojigt och aggressivt (samt inte är en dansk).
Med det sagt så gillar jag verkligen Remco också, detta ödmjuka kraftpaket.
Visa bilaga 774029![]()
Sarkasm?
Enligt Jonas i intervju efter etappen hade han inget mekaniskt problem, han hade lite liten största klinga fram bara.Varför körde Vingegaard så mycket av slutet på etappen på lilla klingan? Han låg i 50+ och vispade ändå på lilla klingan. Han sa efteråt att han ville haft tyngre växlar, glömde han att han låg på lilla eller var det ett ”fucking SRAM” moment…?
Såg också den intervjun och då känns det ju ännu konstigare att han körde på lilla när det gick i över 50Enligt Jonas i intervju efter etappen hade han inget mekaniskt problem, han hade lite liten största klinga fram bara.