Tack för tips/råd igen. ?
vägde just mina G-form, 150g paret dem med. inget mesh men blir väldigt små när man viker ihop dem
Tack för vikten, den är inte alls dåligt!
Men jag hittar själv ingen lätt och smidigt G-Form knäskydd, de ser för stora ut så tror inte att det skulle gå att ta med (måste ha riktigt små packmått). Men ska leta vidare, kanske jag är lite googleblind.
Din frågeställning är nog för snäv för happy faktiskt då du själv är bikepackinggurun här ?
Försök leta internationellt, bikepacking-forum eller -facebookgrupper, efter folk som har just specifikt cyklat jättelångt med knäskydd. Lycka till?
Haha! Nej du, jag är bara en tjej med en för tjock cykel och en för liten gummibåt ?
Kollade några bikepackingsites men det är inte lätt att hitta info. De flesta knäskydd är för stora att ta med och framförallt är de inte alls bekväma att cykla mil efter mil, dag efter dag och i alla väder. Så hittills har jag inte hittat nåt. Jo, det finns några bikepackers som använder dem men de cyklar bara några dagar, typ en lång helg och då är dem hem igen var det finns tvättmaskin, dusch och rena kläder. Jag vet inte exakt hur många mil/dagar resan blir, men planen är Sverige-Turkiet och då inte kortaste cykelväg så det är iaf liiiiite längre än en långhelg ;) Så de måste vara riktigt bra. Men egentligen tror jag att de inte finns.
Synd att jag inte kan köpa och testa några knäskydd innan resan, för de är inte alls billiga.
Hittade de här knäskydd från Racer: Mountain Knee 2 med lycra knä och D30 pad, för "trail och all-mountain riding" men dem ser lite ut som knävärmare så tvivlar om dem skulle skydda.
https://www.racergloves.com/en/adul...e-2-lycra-knee-pad-d3o.html#estimateddelivery
+1 för G-form. De visade sig dämpa förvånansvärt bra med tanke på att de är så tunna när jag labbtestade dem för några år sedan.
Happyride har genomfört ett världsunikt test av knäskydd för mountainbike. Elva av marknadens hetaste knäskydd har placerats i vår specialbyggda testbänk för att mätta deras förmåga att absorbera och fördela kollisionskrafter. Resultatet visar tydligt att man inte ska lita på ögat när det gäller...
happyride.se
Wow, du är fantastisk Aron! ? Ska studera artikeln noga, tack!